Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت برنامه فائو در مورد مبارزه با قحطی در سومالی

12 میلیون حیوان در برابر بیماری‌های دام مصونیت یافتند

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) تا کنون با تلاش های وسیع به انجام مصونیت و درمان بیش از 12 میلیون حیوان دربرابر بیماری در کمتر از سه ماه، حفاظت از معیشت صدها هزار خانوار که معیشت شان به گوشت و شیر دام تکیه دارد، اقدام کرده است.

12 میلیون حیوان در برابر بیماری‌های دام مصونیت یافتند

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) تا کنون با تلاش های وسیع به انجام مصونیت و درمان بیش از 12 میلیون حیوان دربرابر بیماری در کمتر از سه ماه، حفاظت از معیشت صدها هزار خانوار که معیشت شان به گوشت و شیر دام تکیه دارد، اقدام کرده است.

به گزارش ایانا از سایت فائو، این درحالی است که در اواسط جولای، قرار است فائو به مصونیت 22 میلیون حیوان اقدام کند، که با این کار بیش از 3 میلیون نفر سود می برند.

ریچارد ترنچارد نماینده فائو در سومالی گفت:" زمانی که حیوانات در معرض خشکسالی قرار می گیرند ، ضعیف شده و تولید شیر آن ها متوقف می شود و یا از بین می روند و درنتیجه مردم گرسنه تر می شوند و خانواده ها تحت فشار قرار می گیرند ."

این درحالی است که حدود 3.2 میلیون نفر در سومالی در گرسنگی به سر می برند. که اکثریت آن ها در مناطق روستایی زندگی می کنند و تامین غذا و درآمدشان از طریق پرورش دام همچون بز ، شتر، گوسفند و گاو است.

ترنچارد گفت:"آنچه ما از آوارگان در اردوگاه شنیده ایم ، این است که زمانی که حیوانات خود را از دست می دهند، همه چیز در سراشیبی سقوط قرار می گیرد این در حالی است که ما توانستیم به آن ها برای رسیدن به شرایط پیش از قحطی ، کمک کنیم. چراکه تامین معیشت آن ها ، بهترین وسیله دفاعی شان در برابر قحطی است."

فائو در حال استقرار 150 تیم دامپزشکی در سراسر سومالی برای درمان گوسفند ، بز و همچنین گاو و شتر است به طوری که روزانه 270 هزار حیوان تحت پوشش قرار می گیرند. همچنین این تیم ها از دامپزشکان حرفه ای و محلی سومالی تشکیل شده اند.

مراقبت ساده و مقرون به صرفه

حیوانات با نبود غذا و آب ضعیف شده و در نتیجه برای ابتلا به بیماری ها و انگل ها بسیار مستعد می شوند، همچنین مقاومت شان در برابر واکسیناسیون پایین می آید. بنابراین به منظور بهبود این شرایط ، به عنوان بخشی از برنامه یکپارچه سازی، از داروهای تقویت کننده مولتی ویتامین، داروهایی برای ازبین بردن انگل داخلی و خارجی، کرم زدایی و درمان های دیگر برای عفونت های تنفسی استفاده می شود.

مراقبت های ساده و مقرون به صرفه که توسط تیم دامپزشکی فائو ارائه شده ، به تقویت میزان مقاومت حیوانات و زنده نگه داشتن و باروری‌شان کمک کرده است.

برنامه فائو در زمینه حفاظت از دام در سومالی عمدتا از طریق کمک های مالی دپارتمان توسعه بین المللی بریتانیا ( (DFID با مشارکت دپارتمان امور خارجه، تجارت و توسعه کانادا( DFATD ) و صندوق مرکزی اضطراری سازمان ملل متحد ( CERF ) حمایت شده است .

از طریق برنامه Famine Prevention and Drought Response Plan ، فائو توانسته کمک هایی در مقیاس بزرگ و استراتژیک برای جلوگیری از قحطی در سومالی انجام بدهد که علاوه بر درمان دام، این کمک ها شامل کمک نقدی به خانواده های روستایی برای خرید مواد غذایی، کمک به جوامع برای بازسازی زیرساخت های کشاورزی و ارائه کوپن به کشاورزان برای تهیه بذر از منابع محلی بوده است همچنین برای کاهش بار کاری آن ها ، خدماتی در حوزه تراکتور ارائه کرده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید