Iranian Agriculture News Agency

در مزرعه‌ای در آیووا روی داد

مزرعه درمانی در امریکا/ مبتلایان به اوتیسم در مزرعه، درس زندگی می‌آموزند/ کشاورزی، اعتماد به نفس و تعامل بیشتر پیشکش کرد

در بسیاری از مزارع، روابط همزیستی بین خاک، آب و هوا، کشاورزان، دانه و گرده افشان ها، باعث تولید مواد غذایی می شود. اما بر خلاف بسیاری از مزارع ، مهم ترین رویداد در مزرعه ای در آیووا روی داده است . به طوری که با جریان یافتن روح زندگی و شور و نشاط ، محصولات کاشت و سپس برداشت می شوند و یک روز موفق روی می دهد.

مزرعه درمانی در امریکا/ مبتلایان به اوتیسم در مزرعه، درس زندگی می‌آموزند/ کشاورزی، اعتماد به نفس و تعامل بیشتر پیشکش کرد

در بسیاری از مزارع، روابط همزیستی بین خاک، آب و هوا، کشاورزان، دانه و گرده افشان ها، باعث تولید مواد غذایی می شود. اما بر خلاف بسیاری از مزارع ، مهم ترین رویداد در مزرعه ای در آیووا روی داده است . به طوری که با جریان یافتن روح زندگی و شور و نشاط ، محصولات کاشت و سپس برداشت می شوند و یک روز موفق روی می دهد.

به گزارش ایانا از وبسایت "مجیک ولی"، این درحالی است که کارکنان این مزرعه مبتلایان به اوتیسم هستند ، نوعی از بیماری که به شدت می تواند ارتباط و مهارت های اجتماعی را مختل کند . در حالی که کارکنان مزرعه Homestead به طور خاص آموزش دیده اند به طوری که تحت یک برنامه کشاورزی به کار کشاورزی مشغول هستند و به این مردان در کنار کشاورزی ، درس زندگی هم آموزش می د هند.

Homestead ، مزرعه ای در شهر Des Moines از ایالت آیووا است ، که در راستای آموزش به مبتلایان به اوتیسم در آیووا، تلاش می کند. در حال حاضر 4 نفر به نام های توماس کروسکا، تونی هانتر، لیود ویلیامز و جیمز هولادی که مبتلا به اوتیسم هستند از دوشنبه تا جمعه با هم در مزرعه کار می کنند. آن ها کارهای مزرعه از جمله کاشت گیاه، برداشت میوه و سبزیجات و بسته بندی و آماده سازی بستر گیاه را انجام می دهند.

هدف این مزرعه این است که به کارکنان خود فرصتی برای رشد مهارت ها و اعتماد به نفس بدهد، تا بتوانند همانند همسالان خود شغلی در جامعه داشته باشند.

Angela Book-Glynn ، مدیر مزرعه Homestead ، گفت: "هدف ما چیزی بیشتر از تولید محصول است. من معتقدم که اگر شما بتوانید به درآمد خود کمک کنید، می توانید به جامعه هم کمک کنید و این چیزی است که ما (کارکنان) در این جا مد نظر داریم، همچنین بدون توجه به توانایی افراد، همگان، شایسته بهترین ها هستند."

به گفته کوکران ، کسی که به کروسکا ( از افراد ی که در مزرعه کار می کند) در کارهایش کمک می کند، پس از هفت سال کار در مزرعه کروسکا بسیار فعال تر شده و در مورد بسیاری موارد سوال می کند مثلا از خانواده ام ، مطالبی می پرسد.

این درحالی است که توانایی گفت وگو و پاسخگویی به سوالات و یا نشان دادن واکنش در لحظه را پیدا کرده و می تواند نقطه عطف بزرگ برای وی باشد.

کوکران و مدیر مزرعه ( Book-Glynn )، باور دارند کسانی که مهارت های ورود به یک سطح تعامل را پیدا کنند، می توانند به عنوان یک فرد مستقل عمل کنند.

کوکران گفت: "تعامل او با دیگران بسیار بیشتر از قبل شده و این به دلیل کار در مزرعه بوده، من اعتماد به نفس بیشتری در او می بینم . چراکه وی به طور کلی، یک فرد خجالتی است، اما در حال حاضر پر شور و سرشار از انگیزه شده است."

می توان به این نکته اشاره کرد، این ویژگی ها نتیجه کار در مزرعه و تعامل با همکاران، حل مشکل و بیان خواسته ها بوده است.

Book-Glynn گفت : " این تغییرات به ظاهر کوچک، تاثیر بزرگ در زندگی این مردان داشته است."

وی افزود: "علاوه بر مشکلات ارتباطی، افراد مبتلا به اوتیسم اغلب بسیار حساس هستند؛ برای مثال نسبت به صداها و یا نور چراغ. این درحالی است که بسیاری از مشکلات یک فرد مبتلا به اوتیسم ممکن است در یک محیط اداری با مزرعه متفاوت باشد، برای مثال ، در مزرعه به جای چراغ های فلورسنت، نور خورشید جایگزین شده است. و هر زمان که یک کارمند نیاز به استراحت و یا تغییر دادن وظیفه اش داشته باشد ، می تواند آن را انجام دهد."

براساس گزارش Advancing Futures for Adults with Autism ، کسب و کارهای بزرگ مانند WALGREENS (دومین فروشگاه زنجیره دارویی در امریکا) به عنوان بخشی از قوانین سازمانی اش، در حال استخدام کارکنان معلول بوده و یا کسب و کار دیگر در شیکاگو به نام Aspiritech (در زمینه نرم افزار فعالیت دارد) در حال ارایه راه حل های نوآورانه برای ایجاد محیط کار برای مبتلایان به اوتیسم است. این درحالی است که 90 درصد از بزرگسالان مبتلا به اوتیسم بیکار و یا در شغل های سطح پایین کار می کنند.

براساس مطالعه ای "از کسانی که در حال حاضر شاغل نیستند ، 42 درصد گفته اند که می خواهند سر کار بروند اما نمی تواند کار پیدا کنند." دو سوم گفتند: آن ها می ترسند که سر کار بروند چراکه به دلیل اوتیسم ، دچار مشکل می شوند."

Book-Glynn اضافه کرد: "استفاده از کشاورزی به عنوان یک ابزار برای بزرگسالان مبتلا به اوتیسم یک مدل نسبتا منحصر به فرد است. همچنین کودکان در کانون توجه هستند و فراموش نکنید که این بچه ها بزرگ می شوند و تبدیل به بزرگسالانی می شوند که نیاز به کار خواهند داشت. "

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید