Iranian Agriculture News Agency

روستایی در اسپانیا توسط جوانان بازسازی می‌شود

نافرمانی مدنی، راهکاری که جوانان اسپانیایی برای روستاسازی برگزیده‌اند/ مخالفت دولت اسپانیا؛ روستا در منطقه حفاظت شده است/ جوانان: دولت طرح بازگشت به روستا را اجرا نمی‌کند

مهاجران جوان در حال تلاش برای بازسازی خانه ها و جامعه روستایی در اسپانیا هستند ، درحالی که مقامات خواستار کاهش هزینه ها و توقف این اقدام شده اند.

نافرمانی مدنی، راهکاری که جوانان اسپانیایی برای روستاسازی برگزیده‌اند/ مخالفت دولت اسپانیا؛ روستا در منطقه حفاظت شده است/ جوانان: دولت طرح بازگشت به روستا را اجرا نمی‌کند

مهاجران جوان در حال تلاش برای بازگشت به روستا بازسازی خانه ها و جامعه روستایی در اسپانیا هستند، درحالی که مقامات خواستار کاهش هزینه ها و توقف این اقدام شده اند.

به گزارش ایانا از سایت گاردین، تا چهار سال پیش، در روستای Fraguas اسپانیا تنها شکارچیان و کوهنوردان می توانستند آواز پرندگان را بشنوند. اما امروز، با گذشت حدود پنج دهه و پس از ترک ساکنانش، به آرامی این روستا بوی زندگی به خود می گیرد.

آجر روی آجر و سنگ روی سنگ گذاشته می شود ؛ درحالی که بازسای روستا توسط گروهی از مهاجران جوان در تپه های شمال Castilla-La Mancha (منطقه خود مختار اسپانیا) انجام می شود. بازسازی‌ای که به بازگشت ساکنانش می انجامد. این درحالی است که پانل های خورشیدی نصب و محصولاتی همچون برگ چغندر، پیاز، کدو و گوجه فرنگی کاشته می شود.

Fraguas ، در استان گوادالاخارا قرار دارد، این روستا از اواخر دهه 1960 به منظور انجام برنامه احیای جنگل از سکنه خالی شد و به مکانی برای آموزش سربازان اسپانیایی تبدیل شد.

با وجود بازسازی یکی از مناطق کم جمعیت اسپانیا توسط جوانان، دولت منطقه گفته است که افراد به صورت گروهی نمی توانند در روستا بمانند، چراکه این منطقه جزو جنگل های عمومی پارک طبیعی سیرا نورتی ( Sierra Norte )(1) است.

این درحالی است که نافرمانی از قانون، چهار سال زندان وجریمه 26 هزار یورویی (£ 23،000پوند) برای تخریب هرآنچه که از سال 2013 ساخته شده، در انتظار آن ها خواهد بود.

جیمی مرینوس، 24 ساله یکی از مهاجران گفت: "این پروژه با مخالفت مقامات کشور مواجه شده است."

وی افزود: "آن ها همیشه می گویند، در جستجوی یافتن راهی برای مقابله با کاهش جمعیت و پیدا کردن راه هایی برای بازگشت مردم به مناطق روستایی هستند اما این یک نمونه است که با آنچه می گویند تناقض دارد."

این درحالی است که گروهی طی نامه ای با بیش از 60 هزار امضا، خواستار تجدید نظر برای کمک به هزینه های قانونی بازسازی شده اند.

رافائل هراس 71 ساله، از افرادی است که در این روستامتولد شده، وی گفت: " آن زمانی که من در روستا بودم ، روستا مکانی ساده بوده و بیشتر ساکنانش با کشت محصولات کشاورزی و یا پرورش گوسفند و بز خودکفا بودند."

وی ادامه داد: "در آن زمان نه برق بود ، نه راه مناسب وجود داشت. اما با نبود امکانات دوران کودکی شادی داشتم و اهالی به خوبی با هم زندگی می کردند ."

وی زمانی که 19 سال داشت روستای Fraguas را برای کار در کارخانه ای در مادرید ترک کرد و این درحالی بود که چند سال بعد، روستاییان به فروش زمین های شان اقدام کردند.

رافائل هراس افزود: "دردهه 1960، آن ها به ما سه میلیون پزوتا که یک مبلغ جزئی بود، برای روستا و تمام زمین ها دادند."

هراس گفت: "من خوشحالم که می بینم روستا بازسازی می شود و دوست دارم دوباره برگردم."

آلبرتو روجو، نماینده دولت منطقه در استان گوادالاخارا گفت: "باید به توسعه حومه شهری فکر شود، در حالی که باید قانون از این اقدام حمایت کند. این درحالی است که بیش از 200 روستا در منطقه وجود دارد که کمتر از 50 نفر در آن زندگی می کنند."

وی افزود: "البته ما به طرح های استانی برای بازگشت اهالی روستا نیاز داریم. این در حالی است که منطقه از سوی مقامات قانونی، پارک طبیعی حفاظت شده اعلام و اشاره شده که در آن خطر آتش سوزی جنگل وجود دارد."

مرینوس با رد این ادعا گفت: "خطر آتش سوزی می تواند با تمیز کردن زباله و چوب و پر کردن مجدد مخزن قدیمی آب که استفاده نمی شود، کاهش یابد. "

مرینوس و دوستان اش امیدوار هستند تا پیش از این که کارشان به دادگاه برسد، این موانع برداشته شود و چنانچه این کار انجام نشود، آن ها با تکیه بر حمایت عمومی و دیگر ساکنان قدیمی روستا، در این راه گام برمی دارند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- این منطقه در استان سویل اسپانیا واقع شده و یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده در آندلس به شمار می رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید