Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌‎های هرمزگان/ هرمزگان در رتبه دوم تولید خرما در کشور

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت خرما (رطب) خبر داد و گفت: سطح زیرکشت نخلستان های استان حدود 37 هزار هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح 150 هزار تن محصول برداشت شود.

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌‎های هرمزگان/ هرمزگان در رتبه دوم تولید خرما در کشور

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت خرما (رطب) خبر داد و گفت: سطح زیرکشت نخلستان های استان حدود 37 هزار هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح 150 هزار تن محصول برداشت شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مسعود گرگیج با بیان اینکه فصل برداشت خرما در استان با رقم آلمهتری در خرداد ماه شروع وبا چیدن خرما پیارم در آبان ماه به پایان می رسد اظهار داشت: به دلیل اصلاح نخلستان های فرسوده، تغذیه مناسب و توسعه کشت ارقام تجاری پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش داشته باشد .

این مقام مسئول تصریح کرد: مرداسنگ، خاصویی، برهی، کریته، مجول، پیارم، زاهدی، شاهانی و دیری از مرغوب ترین ارقام خرما در هرمزگان هستند .

گرگیج خاطر نشان کرد: سالیانه قریب به 10 هزارتن خرما به ارزش 40 میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، روسیه، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود .

وی اشاره به اینکه یکی از عواملی که در صادرات نقش مهمی دارد بحث فرآوری وصنایع بسته بندی وتکمیلی است، اظهار داشت : در سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال در راستای ایجاد صنایع فرآوری وتکمیلی؛ جذب سرمایه گذار را در دستور کار قرار داده‌ایم .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: توسعه کشت ارقام تجاری خرما از جمله پیارم و مجول به دلیل بازار پسندی و امکان رقابت پذیری در بازار های جهانی و اصلاح نخلستان های درجه دو از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در طول برنامه ششم است .

گرگیج افزود: در استان بیش از 20هزار هکتار نخلستان درجه دو است که نیاز به بازسازی و اصلاح دارند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید