Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد:

اجرای طرح افزایش ضریب نقوذ دانش دربین کشاورزان

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: طرح افزایش ضریب نقود دانش در بین کشاورزان با بهره گیری ازتوان وتخصص 10 هزار فارغ التحصیل رشته های کشاورزی آغازشد.

اجرای طرح افزایش ضریب نقوذ دانش دربین کشاورزان

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی گفت: طرح افزایش ضریب نقود دانش در بین کشاورزان با بهره گیری ازتوان وتخصص 10 هزار فارغ التحصیل رشته های کشاورزی آغازشد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسکندر زند افزود : در سال اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال بیش از 40 طرح در وزارت جهاد کشاورزی تصویب شده است که یکی از آنها افزایش ضریب نقوذ دانش در بین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح برقراری ارتباط مداوم بین محققان و کشاورزان است، گفت: برای اجرای این طرح کشور به 10 هزار پهنه تقسیم شده است و در هر پهنه یک محقق با عنوان محقق معین برای ساماندهی امور منصوب شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در همه مراکز خدماتی کشور محققان معین مشغول به کار شده‌اند افزود: این افراد نماینده بخش تحقیقات هستند که تمام تحقیقات بخش را به مرکز خدماتی منتقل و در آن مرکز مسئولان پهنه ها، اطلاعات را به روز و سپس به کشاورزان انتقال می دهند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در سال 92 به ازای هر 3300 کشاورز یک مروج یا مسئول انتقال یافته وجود داشت؛ اما اکنون به ازای هر 600 کشاورز یک محقق معین فعالیت می کند.

زند افزود: این محقق معین، زنجیره ارتباطی‌اش بامحققان برقرار شده و در کنار کشاورزان درصدد به روز کردن مراحل کاشت، داشت و برداشت و انتقال اطلاعات به این تولید کنندگان است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید