Iranian Agriculture News Agency

فرماندار استان سند پاکستان:

تکنیک های مدرن در کشاورزی باید استفاده شود/ بخش کشاورزی برای سند پاکستان اهمیت دارد

سرمایه گذارانی که به اقتصاد جهانی نگاهی کلان دارند بدون شک رشد جمعیت را در نظر می گیرند. با وجود اینکه اوج سرعت گسترش جمعیت در سال های ۳-۱۹۶۲ بوده است، رقم کلی رشد جمعیت با ظهور بازارها، در حال بالا رفتن است.تخمین زده می شود که در اواسط دهه ۲۰۳۰ کل جمعیت به ۸،۴ میلیارد نفر و در اواسط ۲۰۵۰ به ۹،۶ میلیارد نفر برسد. بر اساس این پیش بینی ها می توان گفت که طول عمر مردم بیشتر شده است.

تکنیک های مدرن در کشاورزی باید استفاده شود/ بخش کشاورزی برای سند پاکستان اهمیت دارد

فرماندار سند پاکستان ، محمد زبیر گفت: " بخش کشاورزی اهمیت بسیار زیادی برای این استان دارد و با افزایش جمعیت نیاز فوری به اجرای روش های جدید کشت برای محصولات خاص و بهره وری از زمین برای تولید بیشتر است.

به گزارش ایانا از سایت نیشن، وی این مطالب را خطاب به هیأت 15 نفره از تولید کنندگان در فرمانداری ، مطرح کرد. اعضای هیأت شامل رجا انصاری، رجا عبدالحق، زین انصاری، هامیر اونار ، یوسف راجپوت، انور علی ماری، میر ایجاز علی تالپور ، رضا چاندیو ، مالک عبدالغفار، زاهد حسین نون، محمد موسی، قاری نور محمد، عبدالحق فول ، ارشاد علی فول و واحرد علی فول ، بودند.

در این نشست پرورش دهندگان ، مشکلات شان را همچون نیاز به چاه لوله ای(1) خورشیدی ( solar tube-wells )، در دسترس نبودن آب برای کشاورزان پایین دست و فروش سموم دفع آفات تقلبی با فرماندار در میان گذاشتند.

فرماندار گفت: "سند ، یک استان کشاورزی حاصلخیز است و برای بهبود و افزایش بازده کشاورزی، ضروری است تا مواردی همچون دسترسی دائمی آب و برق، تحقیق برای گونه های جدید از بذر و اعلام به موقع نرخ محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود. همچنین استفاده از تکنیک های مدرن همراه با در دسترس بودن امکانات لازم می تواند به توسعه کشاورزی و رفاه کمک کند."

وی با تاکید بر برگزاری دوره هایی در زمینه تمیز کردن و تقویت آب، افزود: "تنگناها در تامین آب برای کشاورزان پایین دست از بین خواهد رفت."

رجا عبدالحق از شرکت کنندگان در نشست ، گفت: " آفت کش های تقلبی که در استان به فروش می رسند، برای محصولات کشاورزی بسیار ضرر دارند."

وی همچنین افزود: " باید چاه لوله ای خورشیدی به منظور افزایش بهره وری برای تولید کنندگان در سند فراهم شود."

تالپور یکی دیگر از شرکت کنندگان، درباره سرقت آب کانال های نارا و روهری، فرماندار را آگاه و همچنین اشاره کرد که تولیدکنندگان پایین دست از سهم آب خود محروم شده اند.

هامیر اونار گفت : "نرخ محصولات مختلف کشاورزی خیلی دیر اعلام می شود و این تاخیر به مشکلات کشاورزان اضافه می کند. این درحالی است که طی پنج سال گذشه هیچ جلسه کمیته تخصیص آب تشکیل نشده است و این نقض قانون است." در ادامه فرماندار گفت: "درباره حل این مسائل با مقامات مربوط صحبت می کند."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- چاه لوله ای ( tube well ) : نوعی چاه آب است که در آن از یک لوله بلند با عرض 100 تا 200 میلی متر از جنس تیوب یا لوله استننلس استیل که به منبع آب زیر زمینی وارد شده است، استفاده می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید