Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد:

واگذاری اجاره‌ای سهام‌های بلوکی به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای احداث مجمتع‌های کشت و صنعت مدرن در مناطق طرح جامع رودخانه‌های مرزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره‌وری در بخش کشاورزی با ارتقای نظام‌های بهره‌برداری و ایجاد زنجیره‌های تولید باید افزایش یابد.

واگذاری اجاره‌ای سهام‌های بلوکی به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای احداث مجمتع‌های کشت و صنعت مدرن در مناطق طرح جامع رودخانه‌های مرزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره‌وری در بخش کشاورزی با ارتقای نظام‌های بهره‌برداری و ایجاد زنجیره‌های تولید باید افزایش یابد .

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست بررسی اجرای طرح جامع رودخانه‌های مرزی بر لزوم بهره‌گیری مناسب از اراضی تحت پوشش این طرح تاکید کرد و افزود: با توجه به اجرای شبکه‌های فرعی، زهکشی و سامانه‌های نوین آبیاری در طرح جامع رودخانه‌های مرزی باید با ارتقای نظام‌های بهره‌برداری و ایجاد زنجیره‌های تولید، بهره‌وری کشاورزی در این مناطق افزایش یابد و بهترین محصولات با راندمان تولید بالا در مناطق اجرای این طرح تولید شود .

وی ایجاد مجتمع های کشت و صنعت مدرن در این مناطق را ضروری عنوان کرد و افزود: اراضی ملی که طرح جامع رودخانه مرزی در آن اجرا می شود برای بهره وری بیش تر لازم است به صورت سهام های بلوکی به سرمایه گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی به صورت اجاره واگذار شود .

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مجتمع‌های کشت و صنعت با ایجاد زنجیره تولیدات زراعی، باغی و دامی ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید باکیفیت‌تر، زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و سایر افراد جامعه را فراهم می‌کنند و موفقیت آنها می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید باشد .

حجتی با قدردانی از روند و نحوه اجرای طرح جامع رودخانه‌های مرزی بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای رفع تداخل ارضی در استان‌ها و همچنین توجه به اسکان عشایر به‌ویژه در مناطق غرب و شمال غرب کشور، تاکید کرد .

در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت طرح جامع رودخانه‌های مرزی در 10 استان کشور ارائه و اعلام شد که تاکنون برای اجرای این طرح 407 قرارداد منعقد شده و اجرای آن 32 درصد پیشرفت داشته است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید