Iranian Agriculture News Agency

در راستای افزایش تقاضا برای ریزمغذی ها در چین، روی داد

استرالیا، مقصدی برای واردات آجیل چین

به گفته کارشناس تجارت محصولات کشاورزی ، با افزایش تقاضا برای مغزها در چین ، بادام و پسته از جمله بیشترین تقاضای مغزهای درختی را به خود اختصاص می دهند.

استرالیا، مقصدی برای واردات آجیل چین

به گفته کارشناس تجارت محصولات کشاورزی ، با افزایش تقاضا برای مغزها در چین ، بادام و پسته از جمله بیشترین تقاضای مغزهای درختی (1) را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش ایانا از سایت ABC ، Loren Puette ، مدیر بازار کشاورزی چین در کنفرانسی درباره آجیل (مغزها) Australian Nut Conference که چندی پیش در ملبورن استرالیا برگزار شد، گفت: "در حالی که تجارت در انواع مغزها در حال افزایش است، تولید داخلی چین برای بادام، پسته، ماکادمیا (2)، گردو امریکایی و گردو ، روی صادرات تاثیر گذاشته است."

این درحالی است که مغزهای درختی بزرگترین و با ارزش ترین صادرات باغبانی استرالیا به شمار می روند. با توجه به پیش بینی های صنعت، حدود 45 درصد از کالای باغبانی صادراتی را به خود اختصاص داده به طوری که ارزش آن به حدود یک میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به گزارش اداره کشاورزی و منابع اقتصادی و علوم استرالیا، صادرات مغزهای درختی استرالیا به چین از 6 میلیون دلار در دوره 2010-2011 به 63 میلیون دلار در 2015-2016 رسید.

Loren Puette به ABC Rural گفت: "در چند سال گذشته با وجود خشکسالی در کالیفرنیا اما همچنان به عنوان تامین کننده اصلی بوده که این میزان واردات در 2014-15 به اوج خود رسید، به طوری که پس از آن کاهش یافت ودر سال 2016 شرایط بهتر شد بنابراین انتظار می رود که این روند در 16-2017 ادامه یابد."

همچنین با گسترش تولید داخلی ماکادمیا، انتظار می رود تا در آینده تقاضا برای این محصول در استرالیا ثابت باشد.

به گفته Puette ، میزان واردات مغز با پوست در حدود 40 هزار تن در سال 2015 به اوج خود رسید که در سال 2016، 30 هزار تن کاهش داشت.

Lynne Ziehlke ، مدیر بازاریابی استرالیا ، گفت: "تولیدکنندگان شاهد رشد فروش چشمگیری از طریق بازار های آنلاین در چین، Alibaba و JD.com شده اند." با این روند می توان انتظار معامله سالانه آجیل را به ارزش 1.55 میلیارد دلار داشت.

Ziehlke گفت: "تجارت الکترونیک باعث دگرگونی پویایی مصرف شده است به طوری که پیشتر بالاترین میزان مصرف در زمان سال نوی چینی روی می داد، اما با فروش آنلاین مصرف در سراسر سال گسترش یافته است."

همچنین با توجه به برآوردهای صنعت، گردوی امریکایی در استرالیا در حال گسترش است به طوری که پیش بینی می شود از دو هزار و 500 تن در سال جاری به 6 هزار تن تا سال 2025، افزایش یابد.

یکی از بزرگترین تولید کنندگان، Stahlmann Farms ، در حال برنامه ریزی روی گسترش این محصول است.

مدیر فروش، اندرو وادل گفت: "این میزان رشد باید از مصرف مداوم در داخل و خارج از کشور حمایت کند."

کاشت در استرالیا با رشد مداوم با تولید جهانی همراه است به طوری که انتظار می رود میزان رشد از 311 هزار و 500 تن در فصل به 560 هزار تا سال 2025 برسد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- tree nut : مانند بادام، مغزهای برزیل، کاشو، شاه بلوط ، ماکادمیا، گردو، پسته، است.

2-ماکادمیا میوه‌ای همسان فندق و مغذی‌ترین خشکبار جهان است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید