Iranian Agriculture News Agency

ارتقاء شناسایی علف‌های هرز در کشاورزی

مبارزه با علف‌های هرز به وسیله لیزر/ علف‌کش‌ها در آینده نزدیک حذف می‌شوند

رباتی که به طور خودکار علف های هرز را در یک حوزه شناسایی می کند و با یک پالس لیزری کوتاه با آن ها مبارزه می کند. کشاورزی پایدار که تا جایی که ممکن است از استفاده از علف کش ها اجتناب می کند، می تواند از این ایده هوشمندانه بهره ببرد.

مبارزه با علف‌های هرز به وسیله لیزر/ علف‌کش‌ها در آینده نزدیک حذف می‌شوند

رباتی که به طور خودکار علف های هرز را در یک حوزه شناسایی می کند و با یک پالس لیزری کوتاه با آن ها مبارزه می کند. کشاورزی پایدار که تا جایی که ممکن است از استفاده از علف کش ها اجتناب می کند، می تواند از این ایده هوشمندانه بهره ببرد.

به گزارش ایانا از وبسایت ساینس دیلی دکتر جولیو پاسترانا و تیم ویگبلز از موسسه زمین سنجی و اطلاعات جغرافیایی در دانشگاه بن، بر روی این مسئله کار می کنند. با کمک استارت آپ EXIST وابسته به وزارت امور اقتصادی و انرژی، پژوهشگران، توسعه این ابزار کاربردی برای کار در مزرعه را پیش می رانند.

کسانی که به دنبال یک برداشت محصول درست و حسابی هستند نیاز دارند تا علف های هرز را از بین ببرند تا محصولات کشاورزی بتوانند بهتر رشد کنند. در کشاورزی ارگانیک، به دلیل سم و مواد شیمیایی موجود در علف کش ها استفاده از آنها ممنوع شده است و گیاهان ناخواسته، باید با تلاش فراوان وجین شوند. اگر پیش بینی های دکتر جولیو پاسترانا و تیم ویگبلز صحیح باشد، این کار وقت گیر به زودی می تواند توسط روبات ها به دست گرفته شود.

کنترل علف های هرز به وسیله لیزر، می تواند علف کش ها را حذف کند

متخصصین کامپیوتر در آزمایشگاه فتوگرامتری( نقشه برداری از راه عکسبرداری هوایی) در موسسه زمین سنجی و اطلاعات ارضی دانشگاه بن، در حال توسعه یک سیستم جدید هستند: با نصب دوربین بر روی یک روباتی که شبیه خودروی همه جارو یا ATV طراحی شده است یا بر روی یک تراکتور، علف های هرز ناخواسته در محصولات مختلف، به طور خودکار شناسایی شوند و به روشی که مشخص شده با آنها مبارزه شود. دکتر پاسترانا گزارش داده است که « روبات ها به وسیله لیزر با پالس کوتاه به برگ های گیاهان خودرو شلیک می کنند که این امر موجب تضعیف شدن نیروی بقا در آنها می شود». ویگبلز اضافه کرد «براین اساس پیش بینی می شود که ما بیش از این نیازمند استفاده از علف کش ها در زمین های کشاورزی خود نیستیم و درنتیجه محیط زیست حفظ خواهد شد».

قبل از شکل گرفتن استارت آپ، دکتر پاسترانا در روبوتیک و تکنیک های تفسیر اتوماتیک تصاویر، با استاد سیریل استچنیس از موسسه زمین سنجی و اطلاعات ارضی دانشگاه بن کار می کرد. دکتر پاسترانا دکترای او را در زمینه تشخیص و طبقه بندی علف های هرز به کمک مدل های آماری در دانشگاه لایبنیتس هانوفر تکمیل کرد و مدل اولیه ی روبوت را با کمک همکارانش ساخت. ویگبلز در دانشگاه آخن مهندسی کامپیوتر خوانده است و سپس در یک شرکت در بخش توسعه نرم افزار مشغول به کار شده است.

پژوهشگران اکنون استارت آپ خود به نام «تکنولوژی های اسکاردا» را برای یک دوره یکساله در دانشگاه بن به همراه استارت آپ EXIST grant از وزارت امور اقتصادی و انرژی به پیش می رانند. ویگبلز می گوید «اکنون زمان پیدا کردن سرمایه گذار و توسعه برنامه کار استارت آپ است». این پژوهشگران هم چنین از کمک هزینه وزارت خانه برای خرید اقلام مورد نیاز برای راه اندازی نمونه اولیه استفاده می کنند.

پروفسور استچنیس از این استارتاپ به شکل های مختلف حمایت می کند.

پاسترانا و ویگبلز می توانند از آزمایشگاه های این موسسه استفاده و در آن جا با همکاران خود مشورت کنند. علاوه بر این، رودریگر وولف از بخش انتقال فناوری در دانشگاه بن به این استارت آپ کمک کرد تا برای استفاده از کمک های مالی EXIST ، نرم افزار ارائه کند. دکتر پاسترانا با خشنودی می گوید: "این کمک بسیار مفید بود." هردو پژوهشگر علاقه مندند تا در میزگرد این استارت آپ که توسط بخش انتقال فناوری به منظور منتفع شدن از تجارب سایر استارت آپ ها راه اندازی شده است، شرکت کنند.

رودیگر وولف، مشاور انتقال فناوری می گوید: "این ایده، ترکیبی از ربات های نوآورانه با موضوع پایداری فعلی است." او می گوید: "تحلیل بازارها و رقابت ها برای چنین برنامه ای کار معقولی است." پاسترانا در مورد مزایای تکنیک لیزری برای ماشین آلات جدید کشاورزی با اطمینان می گوید: "هدف ما کمک به دستیابی به کشاورزی پایدار است." در بخش تبادل ایده دانشگاه بن، هر دو پژوهشگر جایزه بهترین ایده برای استارت آپ را دریافت کردند.

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید