Iranian Agriculture News Agency

خرید گندم دیم در اردبیل از مرز 40 هزار تن گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از مراکز فعال خرید گندم و کلزای مناطق شمالی استان با اعلام این خبرافزود: میزان خرید گندم دیم در مناطق شمالی استان اردبیل از مرز 40 هزار تن گذشت.

خرید گندم دیم در اردبیل از مرز 40 هزار تن گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از مراکز فعال خرید گندم و کلزای مناطق شمالی استان با اعلام این خبرافزود: میزان خرید گندم دیم در مناطق شمالی استان اردبیل از مرز 40 هزار تن گذشت .

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، عدیل سروی افزود: عملیات خرید بدون وقفه و به صورت شبانه روزی ادامه دارد و تعداد 56 مرکز خرید در مناطق شمالی استان فعال هستند که درروزهای آتی به تعداد 67 مرکزدر سطح استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به آمادگی کامل سازمان و دستگاه های تابعه منجمله غله، تعاون روستایی، فرمانداری ها و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه برای ارائه خدمات خرید افزود: ناوگان برداشت غلات استان یکی از مجهزترین ناوگانهای کشوری محسوب می شود که همین امر باعث شده است هیچگونه مشکلی در برداشت غلات توسط کمباین های با معاینه فنی و استاندارد پیش نیاید. هم اکنون بیش از تعداد مورد نیاز کمباین های برداشت در سطح استان فعال هستند و کارشناسان زراعت و ترویج نیز نظارت مستقیم بر عملیات برداشت را انجام می دهند تا حداقل میزان ریزش را بهنگام برداشت غلات شاهد باشیم .

سروی در ادامه سخنان خود افزود: هیچ مشکلی در پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان وجود ندارد وبه صورت منظم با خرید گندم بهای آن به موقع به گندمکاران پرداخت خواهد شد.

مدیر زراعت و روابط عمومی سازمان نیز در بازدید از مراکز خریدکلزا با اشاره به افزایش 2.5 برابری کلزا نسبت به سال گذشته گفت: تا کنون هشت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در استان فعال است که تا کنون نزدیک به 7 هزار تن کلزا خریداری شده و خوشبختانه در سطح کشور رکورد تولید کلزا در سطح کشور در این استان اتفاق افتاده که کلزا کار نمونه شهرستان بیله سوار با برداشت 3 هزار 300 کیلوگرم درهکتار برداشت نماید .

سروی در پایان برنامه بازدید خود از سایت یگان حفاظت و مقابله با آتش سوزی اراضی گندم بازدید و ضمن قدردانی از اکیپ های آماده باش گفت: برای جلوگیری از وقوع حادثه آتش سوزی در مزارع گندم به طور شبانه روزی اکیپ های حفاظتی فعال هستند تا از هرگونه خطرات وآتش سوزی های احتمالی و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری بعمل آید ودر صورت بروز حادئه با وجود امکانات و تمهیدات لازم اقدامات مقتضی صورت گیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید