Iranian Agriculture News Agency

کارشناس دفتر امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی اعلام کرد:

ایجاد صندوق اعتبارات خرد باعث اشتغال و افزایش درآمد زنان روستایی شده است

کارشناس دفتر امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی گفت: با توجه به خشکسالی های پی درپی در سال های اخیر، زنان روستایی اعضای صندوق های اعتبارات خرد الگوهای مناسبی برای فعالیت های کشاورزی از جمله پارچه بافی و برک بافی سنتی که به فراموشی سپرده شده بود، جایگزین کردند.

ایجاد صندوق اعتبارات خرد باعث اشتغال و افزایش درآمد زنان روستایی شده است

کارشناس دفتر امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی گفت: ایجاد صندوق اعتبارات خرد باعث اشتغال و افزایش درآمد زنان روستایی شده است.

به گزارش ایانا از معاونت ترویج، کارشناس دفتر امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی در گردهمایی تسهیلگران صندوق شهرستانی حمایت از فعالیت های زنان روستایی سرایان و بازدید از صندوق حمایت از توسعه فعالیت های زنان روستایی استان خراسان جنوبی گفت: ایجاد صندوق های اعتباری خرد در ارائه خدمات مالی خرد، آسان و سریع به افراد کم درآمد در عرصه تولید نقش مؤثری داشته است.

فریبا تقی پور با بیان اینکه اجرای این طرح به عرضه خدمات مالی به افراد فقیر و کم درآمدی می پردازد که از نظر اقتصادی فعال هستند ولی به منابع مالی دسترسی ندارند، افزود: در حال حاضر 129 صندوق اعتبارات خرد با چهار هزار و 614 نفر عضو و سه صندوق حمایت از توسعه فعالیت های زنان روستایی درشهرستان های درمیان، سرایان و خوسف در استان خراسان جنوبی باعث ترویج فرهنگ پس انداز و ارتقای فرهنگ تولید، افزایش سرمایه اجتماعی، افزایش تعامل اجتماعی، تقویت فرهنگ دیگر یاری و کمک به همنوع، ایجاد اشتغال، افزایش در آمد و بهبود معیشت خانوار، جلوگیری از مهاجرت و حفظ بنیان خانواده شده است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی های پی درپی درسال های اخیر، زنان روستایی اعضای صندوق های اعتبارات خرد الگوهای مناسبی را برای فعالیت های کشاورزی از جمله پارچه بافی و برک بافی سنتی که به فراموشی سپرده شده بود، جایگزین کردند.

به گفته این کارشناس دفتر امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی با احیای تعدادی از صنایع دستی استان و بازاریابی و فروش مناسب آن در سطح کشور موجب اشتغال شماری از خانوارها شده است.

تقی پور در پایان خاطرنشان ساخت: علاوه بر آن، توسعه فعالیت های دامداری شامل پرورش شتر و شتر مرغ و هچنین صنایع جانبی شامل پشم وکرک شتر، کرک بز، شیر شتر و چرم شتر مرغ نیز دراین استان قابل توجه است و این موفقیت ها همگی مرهون تلاش و پشتکار کارشناسان و مدیر عاملان صندوق های اعتبارات خرد است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید