Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر خبر داد؛

مهار بیماری تب کریمه کنگو در دامداری‌های نوشهر

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر گفت: با سم پاشی تمامی دامداری ها، بیماری تب کریمه کنگو در نوشهر مهار شده است.

مهار بیماری تب کریمه کنگو در دامداری‌های نوشهر

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر گفت: با سم پاشی تمامی دامداری ها، بیماری تب کریمه کنگو در نوشهر مهار شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن پورمقدم با اشاره به بازدیدها و پیگیری‌های مستمر، برگزاری نشست‌های توجیهی برای اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش کجور شهرستان نوشهر برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو گفت: انتقال تب کریمه کنگو توسط کنه تنها به واسطه دام نیست و امکان وجود کنه در علوفه و انتقال به انسان نیز وجود دارد .

وی با بیان اینکه ضدعفونی دامداری ها و کمک به دامپزشکی از وظایف و در اولویت کار این مدیریت قرار دارد، خاطرنشان کرد: ریشه کن کردن این بیماری، مستلزم کمک همه دستگاه ها و نگاه ویژه مسؤولین و دامداران است .

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با اشاره به اینکه 14 اکیپ سمپاشی با تمامی امکانات در قالب کارشناسان مرتبط با سرکشی به نقاط مختلف بخش کجور، تمامی دامداری ها را سم پاشی و ضدعفونی کرده و بیماری مهار شده است، اضافه کرد: ریشه کنی کامل این بیماری و کنه ناقل ویروس تب کریمه کنگو نیازمند همکاری تمام اقشار بویژه دامداران است .

وی بیان کرد: شروع ناگهانی این بیماری با علائم تب بیشتر از 38 درجه، سردرد شدید، درد عضلانی، تب، لرز، درد عضلانی (بخصوص در پشت و پاها)، گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، حالت تهوع و استفراغ، خونریزی بینی و لثه و دستگاه گوارش، خون ریزی زیر جلد پوست و وجود خون در مدفوع و ادرار همراه است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید