Iranian Agriculture News Agency

دانشگاه مک گیل به توسعه سیاست ها، مدل ها و شیوه های جدید برای سیستم های مدیریت آب می پردازد

بهبود مدیریت آب و کود برای حفظ سبز بودن و پایداری کشاورزی و محیط زیست

کشاورزان اهمیت سلامت نگهداشتن زمین، آب، و هوا را برای پایدار ماندن مزارع و معیشت خود از نسلی به نسل دیگر می دانند. آنها هم چنین می دانند که محیط زیست تمیز و اقتصاد قوی دست به دست می شود.

بهبود مدیریت آب و کود برای حفظ سبز بودن و پایداری کشاورزی و محیط زیست

در کانادا کشاورزان حفظ سلامتی زمین، آب، و هوا را برای پایدار ماندن مزارع و معیشت خود از نسلی به نسل دیگر با اهمیت می دانند. آنها هم چنین می دانند که محیط زیست تمیز و اقتصاد قوی قابل انتقال به نسل های بعدی است.

به گزارش ایانا از وبسایت crossroadstoday دبیر پارلمانی، ژان کلود پوسان توسط یکی از اعضای پارلمان به این دیدگاه پیوسته تا به نمایندگی از وزیر کشاورزی و موادغذایی اعلام کند که مبلغی بیش از ۲،۵ میلیون دلار برای دو پروژه دانشگاه مک گیل با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از آب و کودی که در کشاورزی استفاده می شود اختصاص داده می شود.

این بودجه که مربوط به پروژه گازهای گلخانه ای کشاورزی است، دانشگاه مک گیل را قادر می کند که به توسعه سیاست ها، مدل ها و شیوه های جدید برای سیستم های مدیریت آب بپردازد و اثربخشی و تاثیر بر روی خاکی که در آن از لجن شهری به عنوان کود استفاده می کند را در سه منطقه مختلف آب و هوایی کانادا مورد ارزیابی قرار دهد.

این پروژه ها دسترسی به شیوه های مدیریتی را که مقرون به صرفه باشد برای کشاورزان در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای فراهم می کند.

· پروژه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یک ابتکار ۲۷ میلیون دلاری است که قصد دارد به بخش کشاورزی برای تنظیم تغییرات آب و هوایی و بهبود حفاظت آب و خاک کمک کند.

· پژوهشگران حوزه کشاورزی دانشگاه مک گیل و سایر پژوهشگران از دانشگاه بریتیش کلمبیا گرفته تا گروه پژوهش های مشترک گروه های حفاظت در نیو برنزویک و جزیره پرنس ادوارد قرار است در ۲۰ پروژه تحقیقاتی جدید که در سراسر کانادا برگزار می شود مشارکت کنند. آن ها با کشاورزان کار خواهند کرد تا مزارع آن ها را حتی سبزتر از آنچه امروز هست کنند.

ژان کلاد پوسان گفت: "دولت کانادا همچنان به سرمایه گذاری در پژوهش با شرکایی چون دانشگاه مک گیل به منظور فراهم آوردن بهترین استراتژی ها برای کشاورزانمان برای تطبیق پذیری با تغییرات آب و هوایی و تولید مواد غذایی با کیفیت تر برای جمعیت در حال رشد، در حالیکه کشاورزی را تمیز و پایدار نگه می دارد ادامه می دهد."

فرانسیس اسکارپالجیا یکی از اعضای پارلمان بیان کرد: "سرمایه گذاری دولت فدرال بخش کشاورزی ما را قادر خواهد ساخت که تکنولوژی های پاک جدید و شیوه هایی به منظور افزایش پایداری اقتصادی و محیط زیستی مزارع کانادا را توسعه دهیم."

آنجا گیتمن دانشیار دانشکده کشاورزی و محیط زیست دانشگا مک گیل نیز بیان کرد: "ما از بخش کشاورزی و مواد غذایی دولت کانادا برای حمایت ارزشمند خود از پروژه هایی که توسط پروفسور گرنت کلارک و چندرا مادراموتو هدایت می شود سپاسگزاریم. این پژوهش مهم به کشاورزان کانادایی کمک خواهد کرد شیوه های مدیریتی را که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و در عین حال بهبود بهره وری کشاورزی منجر می شود اتخاذ کنند."

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید