Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایش اکوتورسیم و کوهستان کشور در اورامان تخت کردستان

برگزاری همایش اکوتورسیم و کوهستان کشور در اورامان تخت کردستان
برگزاری همایش اکوتورسیم و کوهستان کشور در اورامان تخت کردستان

نخستین همایش اکوتورسیم و کوهستان کشور در اورامان تخت در کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در این همایش تعداد 10 پژوهشگر، اساتید طبیعت‌گردی، سازمان میراث فرهنگی کردستان، صنایع​دستی وگردشگری کشور، معاونین گردشگری و کارشناسان طبیعت‌گردی و خبرنگاران و اصحاب رسانه کشور و صاحب نظران جامعه محلی شرکت داشتند.

در این همایش سه روزه به مباحث طبیعت​​گردی و شناسایی روستاهای هدف اکوتوریسم و نحوه برخورد جامعه هدف با گردشگران پرداخته شد.

سیدمحسن علوی گفت: در سمینار آموزشی که در کتابخانه اورامان تخت برپا شد موضوعات طبیعت‌گردی و کوهستان، ایمنی در کوهستان، اصول کوه​پیمایی و امنیت گردشگران، امداد و نجات در کوهستان و طبیعت و مباحث دیگر توسط کارشناسان حوزه طبیعت​گردی ارائه گشت.

وی هدف اصلی برگزاری این همایش را معرفی منطقه گردشگری و تاریخی اورامان تخت عنوان کرد و افزود: اورامان تخت که از زیباترین مناطق طبیعی کشور به شمار می​رود، یک مقصد گردشگری بکر و زیبا بوده و دارای قابلیت اشتغال​زایی با امکانات ساده بومی و بالفعل نیز قابلیت‌های بالقوه گردشگری این منطقه و همچنین آموزش جامعه محلی برای پذیرایی از گردشگران و نحوه برخورد با آنها است.

علوی خاطرنشان کرد: در طول بهار و تابستان بیش از 150 منزل روستایی استیجاری آماده اسکان و پذیرایی از گردشگران است که این خود در بحث جذب گردشگر و توسعه اکوتوریسم مؤثر است.

در این همایش که 35 تن از خبرنگاران رسانه​های جمعی حضور داشتند مهمترین قابلیت​های گردشگری و اکوتوریسم غرب کشور خصوصاً روستای شگفت​انگیز اورامان تخت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه این همایش، فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به مهمترین ویژگی​ها و قابلیت​های گردشگری استان کردستان و خصوصاً اورامان گفت: نعمت​های خدادادی در این روستا باعث شده تا اورامان به یک منطقه شگفت​انگیز معرفی شود تا مقصد تعداد کثیری از گردشگران در طول سال شود.

حسین محمدرضایی با بیان این مطلب افزود: آبشارهای مرتفع، روخانه​های خروشان و دره​های عمیق روستای اورامان باعث شده تا این روستا به عنوان یکی از مهم​ترین ​قطب​های گردشگری در استان کردستان مطرح شود./

خبرنگار: مژگان وفایی

D-910313-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید