Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در اردبیل مطرح کرد:

طرح‌های اقتصاد مقاومتی محور اصلی اقدامات بخش آب/اعتبارات طرح تعادل بخشی سال گذشته مطلوب نبود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طرح‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی محور اصلی اقدامات ما در مجموعه آب کشور خواهد بود.

طرح‌های اقتصاد مقاومتی محور اصلی اقدامات بخش آب/اعتبارات طرح تعادل بخشی سال گذشته مطلوب نبود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طرح‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی محور اصلی اقدامات ما در مجموعه آب کشور خواهد بود .

به ‌گزارش ایانا از پاون، محمد حاج رسولی‌ها با بیان اینکه آخرین مصوبه ما در بخش آب کشور مربوط به طرح‌های اقتصاد مقاومتی بود، از ابلاغ این مصوبات در آینده‌ای نزدیک به تمام بخش‌های مجموعه آب کشور خبرداد.

وی با بیان اینکه بخش آب کشور برنامه‌های موفقی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته از خود نشان داده است، بیان کرد: اولویت اصلی ما در این بخش توجه اصلی به مدیریت منابع آب است .

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران توجه به مباحث فنی و سازه‌ای را در کنار مباحث مدیریت منابع آب متذکر شد و افزود: قرار نیست از پیگیری موضوعات دیگر در بخش آب کشور غفلتی صورت گیرد .

حاج رسولی‌ها توجه به بخش تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را از دیگر اولویت‌های بخش آب کشور ذکر کرد و گفت: متاسفانه در سال گذشته تخصیص مناسبی در بخش اعتبارات در این بخش شاهد نبودیم ولی امسال سعی می‌کنیم اعتبارات مناسبی را در این بخش هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل بعد از شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران بیشترین تخصیص را از محل صندوق توسعه ملی داشته است .

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد: در بخش اجرای پروژه‌های مرزی شرکت آب منطقه ای اردبیل جزو شرکت‌های برتر و موفق در کشور می‌باشد و از لحاظ تخصیص اعتبارات هم در این بخش بیش از 770 میلیارد تومان در این بخش امسال هزینه خواهد شد .

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های بخش آب کشور بر اساس اولویت‌بندی اجرا می‌شود، ادامه داد: طبق همین برنامه‌ریزی در 5 سال گذشته بیش از یک سوم سدها در کشور به نتیجه رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است .

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه بیش از 62 سد در 5 سال اخیر در کشور به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: سد گیوی و بفراجرد در استان اردبیل از همین سدها بوده که با برنامه‌ریزی مناسب به سرانجام رسید .

وی با بیان اینکه تمرکز ما در استان اردبیل در طول امسال روی سدهای تازه کند، احمدبیگلو و عمارت خواهد بود گفت: با تکمیل این پروژه‌ها به امید خدا تا پایان امسال سدهای تازه کند و احمدبیگلو را به مرحله آبگیری خواهیم رساند .

حاج رسولی‌ها از افزایش 5 برابری اعتبارات بخش مهندسی رودخانه در کشور خبر داد و افزود: سعی می‌کنیم با تخصیص اعتبارات مناسب در این بخش اقدامات مناسبی انجام دهیم .

وی تاکید کرد: برای بیش از 10 هزار هکتار از اراضی پایاب خداآفرین برنامه‌ریزی به‌عمل آمده تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم .

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه عملیات اجرایی سد سینه‌سر گرمی تا پایان امسال شروع خواهد شد، گفت: 688 هکتار از اراضی پایاب سد احمدبیگلو نیز تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بخش آب استان گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عملکرد بسیار مناسبی در بحث اقتصاد مقاومتی از خود نشان داده است .

اصغر سلیمان زاده با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده ما باید 5 هزار و 700 هکتار شبکه در یک سال گذشته به بهره‌برداری می‌رساندیم که بالاتر از تکلیف ابلاغی توانستیم بیش از 12 هزار و 500 هکتار شبکه را عملیاتی کنیم .

وی از عملکرد مناسب شرکت در بخش تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان خبر داد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با پر و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز اقدامات مناسبی در این بخش از خود نشان داده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه سد گیوی را با وجود مشکلات مالی به نتیجه رساندیم، ادامه داد: سد بفراجرد نیز آماده بهره‌برداری است و تلاش می‌کنیم سدهای تازه کند، احمدبیگلو و عمارت را تا پایان سال به مرحله آبگیری برسانیم .

وی ضمن درخواست از مدیرعامل منابع کشور برای تخصیص اعتبار مناسب برای انتقال آب قزل اوزن به استان اردبیل عنوان کرد: با این اقدام ضمن حل معضل بحران آب در مرکز استان مشکلات و چالش‌های اساسی در مسیر انتقال آب از این حوزه در شهرستان‌های خلخال و کوثر مرتفع خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید