Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

جیره‌بندی آب در خوزستان نداریم/ تامین آب شرب تمامی مشترکان در تابستان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: وزارت نیرو هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی در خوزستان ندارد و با طرح‌های اجرا شده در این استان، آب شرب تمامی مشترکان خوزستانی تامین می‌شود.

جیره‌بندی آب در خوزستان نداریم/ تامین آب شرب تمامی مشترکان در تابستان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: وزارت نیرو هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی در خوزستان ندارد و با طرح‌های اجرا شده در این استان، آب شرب تمامی مشترکان خوزستانی تامین می‌شود .

به گزارش ایانا از پاون، حمیدرضا جانباز با بیان این مطلب تاکید کرد: هیچ‌گونه سهمیه‌بندی پیش‌بینی شده و یا از قبل برنامه‌ریزی شده برای استان خوزستان وجود ندارد و آب مورد نیاز تمامی مشترکان خوزستانی در تابستان تأمین می‌شود .

وی با اشاره به خبر کذب منتشر شده از سوی استاندار خوزستان مبنی بر اجرای سهمیه بندی آب برای خوزستان و تکذیب این خبر توسط استاندار، افزود: با توجه به افزایش دما در بیشتر نقاط خوزستان و شهر اهواز، مصرف آب در این استان بسیار بالا است و وزارت نیرو در استان خوزستان طرح‌های متعددی را برای تامین آب شرب اجرا کرده یا در حال اجرا دارد، بر همین اساس تلاش کرده‌ایم با برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم، آب شرب مورد نیاز به‌ویژه در تابستان جاری تأمین شود .

جانباز با اشاره به اینکه با افزایش دما و افزایش مصرف برق ممکن است نوسانات برقی در استان ایجاد شود و این یک امر طبیعی است، گفت: برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، تصفیه‌خانه‌های خوزستان به مولدهای اضطراری تجهیز شده است که در مواقع ضروری وارد مدار می‌شوند و مردم با مشکل قطعی آب مواجه نشوند .

وی سپس به مصوبه دولت در خصوص طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت استان خوزستان که چندی پیش ارائه و به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت اشاره کرد و افزود: برنامه وزارت نیرو در طرح‌های بلند مدت به این صورت است که تمامی شهرهای استان خوزستان به منابع آب پایدار وصل شوند .

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: این پروژه در قالب سه طرح بزرگ آبرسانی غدیر، آبرسانی شمال شرق، آبرسانی جنوب شرق است که مستندات آن به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده تا این طرح‌ها به موازات هم اجرایی شوند و مناطقی که در حاشیه رودخانه‌ها هستند، تصفیه خانه‌ها در این مناطق وارد مدار هستند .

وی با اشاره به اینکه گرمای امسال بی‌سابقه است ولی وزارت نیرو تلاش می‌کند تا توزیع مناسب آب در تمام استان انجام شود، بیان کرد: در طرح‌های تامین آب بخش‌هایی از حاشیه شهر اهواز که دارای انشعاب‌های غیر مجاز هستند نیز مورد سرویس‌دهی قرار می‌گیرند تا مردم در این گرمای شدید دچار مشکل نشوند .

وی افزود: با توجه به طول زیاد شبکه توزیع آب، گاهی اوقات ممکن است حوادث و اتفاقات روزانه باعث قطعی‌های موقت که جزو خصوصیات هر شبکه‌ای است ایجاد می‌شود که سریعا مورد ترمیم قرار می‌گیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید