Iranian Agriculture News Agency

برای عدم مواجهه با بحران کشاورزی و محصولات غذایی در نتیجه برگزیت

سازمان‌های مردم‌نهاد خواستار تحول سیستم غذایی انگلستان شدند/ افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود کارگران در بخش کشاورزی دو نتیجه ابتدایی برگزیت/ 8 میلیون نفر نمی‌توانند غذای خود را تأمین کنند

ائتلاف سازمان‌های غذا و کشاورزی از سیاستمداران انگلیسی خواست تا سیاست غذایی پیشرونده‌تری را قبل از خروج از اتحادیه اروپا ایجاد کنند. دوشنبه 26 ژوئن 2017، "سیاست غذایی مردم" راه‌اندازی شد؛ گزارش 100 صفحه‌ای که خواستار سیستم غذایی ساده‌تر است.

سازمان‌های مردم‌نهاد خواستار تحول سیستم غذایی انگلستان شدند/ افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود کارگران در بخش کشاورزی دو نتیجه ابتدایی برگزیت/ 8 میلیون نفر نمی‌توانند غذای خود را تأمین کنند

ائتلاف سازمان های غذا و کشاورزی از سیاستمداران انگلیسی خواست تا سیاست غذایی پیشرونده تری را قبل از خروج از اتحادیه اروپا ایجاد کنند. دوشنبه 26 ژوئن 2017، "سیاست غذایی مردم" راه اندازی شد؛ گزارش 100 صفحه ای که خواستار سیستم غذایی ساده تر است.

به گزارش ایانا از وبسایت گلوبال اگریکالچر، براساس این گزارش 100 صفحه ای در هر جایی، همه افراد، صرف نظر از سطح درآمد و سابقه شان، دسترسی ایمنی به غذای کافی و خوب در همه زمان ها داشته باشند بدون آن که رفاه مردم، سلامت محیط زیست و توانایی نسل های آینده برای تأمین خودشان مورد مصالحه قرار گیرد.

این گزارش در طول 18 ماه مشاوره های گسترده در سراسر کشور و با نظرات و پیشنهادات بیش از 150 برنامه غذایی و کشاورزی، گروه های اجتماعی، سازمان های مردمی، اتحادیه ها و سازمان های غیردولتی تهیه شده است.

این سازمان ها نشان می دهند کشاورزی یکی از بخش هایی است که در نتیجه بریگزیت1( Brexit ) با بیشترین عدم اطمینان مواجه می شود. افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود کارگران در بخش کشاورزی به دلیل محدودیت های مهاجرت، تنها دو مسئله مهم از موضوع پیش روست. آن ها استدلال می کنند که برای مواجهه با این عدم اطمینان؛ چارچوب قانونی، سیاسی و عمل غذایی مورد نیاز است که حوزه های سیاست مجزا در تولید مواد غذایی، بهداشت، حقوق کارگران، برنامه ریزی و کاربری زمین، تجارت، محیط زیست، مشارکت مردم سالارانه و رفاه جامعه را با یکدیگر ادغام می کند.

سازمان های مذکور اشاره می کنند همان طور که در حال حاضر اسکاتلند فرآیند پذیرش سیاست های غذایی ملی و "برنامه ملی غذای خوب بیل 2 " را گسترش می دهد، انگلستان در این موضوع عقب مانده است. فقدان یک چارچوب جامع و هماهنگ با سیاست های غذا در انگلستان به طور فزاینده ای مشکل ساز است.

دی بوترلی (Dee Butterly) ، از هماهنگ کنندگان گزارش سیاست غذای مردم، می گوید: "ما در این کشور، هرساله، با افزایش استفاده از بانک های غذایی؛ سطوح ناامنی غذایی شرم آوری را تجربه می کنیم و تخمین زده شده است که در حال حاضر بیش از 8 میلیون نفر با نقص مالی مواجه اند و نمی توانند غذای خود را تأمین کنند."

طبق گفته سازمان ها، در سیستم غذایی انگلستان، نابرابری و استثمار در تمامی سطوح مشخص می شود. هیدی چو (Heidi Chow) ، از فعالان کمپین عدالت جهانی در حال حاضر، می گوید: "با افزایش نظارت شرکت های کشاورزی در انگلستان بر قیمت مواد غذایی اساسی که از افزایش دستمزدهای واقعی نیز فراتر رفته و با افزایش خروج کشاورزان کوچک از بازارها با بیش از 33 هزار مزارع کوچک و متوسط که در طول دهه گذشته بسته شدند؛ انگلستان شاهد بحران های تولید، توزیع و فروش مواد غذایی است. او اضافه می کند: "رویکرد دولت برای مقابله با این مشکلات، بهترین وعده غذایی در بدترین حالت موجود است. بنابراین، سازمان های مرتبط با "سیاست غذایی مردم" که در حال حاضر با نمایندگان اتحاد کارگران زمین؛ کمپین عدالت جهانی در حال حاضر؛ تعاونی زمین اکولوژیکی؛ مرکز آب کشاورزی زیستی و انجمن پرماکالچر (Permaculture) همکاری می کنند، تغییرات اساسی در عملکرد سیستم های غذایی و مدیریت آن ها را خواستارند. ما باید در سال های آینده یک سیاست غذای ملی ایجاد کنیم که سیستم های غذایی ما را متحول کند و برابری، انعطاف پذیری و عدالت در خط مقدم آن باشد."

این گزارش شامل مجموعه جامعی از پیشنهادات و اهداف سیاسی در جهت دگرگونی سیستم غذایی انگلستان است که زمینه های موضوعی از جمله حاکمیت، تولید مواد غذایی، بهداشت، زمین، نیروی کار، محیط زیست، دانش و مهارت، تجارت و امور مالی را پوشش می دهد. گزارش مذکور می گوید: "برگزیت فرصتی تاریخی برای ایجاد تغییرات اساسی برای بهتر شدن را به ارمغان می آورد و مسئولیت ما این است که آن را بپذیریم. زمان آن رسیده که با یکدیگر متحد شویم و سیستم غذایی را به وجود آوریم که قلب تپنده فرهنگ، تاریخ، زمین، جوامع و نسل های آینده ما باشد."

پانوشت:

1. Brexit : فرآیند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا طی رفراندوم 23 ژوئن 2016 .

2. Good Food Nation Bill

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید