Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد:

توسعه طرح‌های تحقیقاتی در گرو استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها

توسعه طرح‌های تحقیقاتی و به نتیجه رسیدن آنها مستلزم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و همکاری اعضای هیأت علمی با محققان است.

توسعه طرح‌های تحقیقاتی در گرو استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها

توسعه طرح‌های تحقیقاتی و به نتیجه رسیدن آنها مستلزم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و همکاری اعضای هیأت علمی با محققان است.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در چهاردهمین گردهمایی سالانه محققان و اعضای هیأت علمی بخش‌های ستادی و مراکز تابعه مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با اعلام این خبر گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها باعث توسعه طرح‌های تحقیقاتی و کشاورزی می‌شود. هم‌اکنون شش‌هزار و 500 عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها و دوهزار محقق و عضو هیأت علمی در سازمان تحقیقات وجود دارد که باید از ظرفیت این اعضا و محققان استفاده شود.

اسکندر زند با اشاره به اینکه وظیفه خلق دانش در داخل کشور بر عهده ما است، افزود: برای کسب دانش می‌توان از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کرد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این طرح‌ها را به سرانجام رساند.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم وجود دانش، مشکل نوآوری در داخل کشور داریم، بیان کرد: از دانش موجود در کشور به‌درستی استفاده نمی‌شود؛ بنابراین باید جهت‌گیری تحقیقات و نوآوری درست انجام شود.

زند افزایش تولید و درآمد را از اهداف گذشته طرح‌های تحقیقاتی دانست و ادامه داد: افزایش کیفیت تولید و پایداری اکوسیستم ازجمله اهداف جدیدی است که به همراه اهداف قبلی دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی باید کارآمد، جریان‌ساز و تحول‌ساز باشد، عنوان کرد: طبق استانداردهای بین‌المللی، یک ریال سرمایه‌گذاری در طرح‌های تحقیقاتی باید 20 ریال خروجی داشته باشد؛ این در حالی است که طرح‌های تحقیقاتی اجرایی ما در کشور به ازای یک ریال سرمایه‌گذاری 25 ریال خروجی داشته است./

H-960410-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید