Iranian Agriculture News Agency

تجاری سازی در آفریقا نیاز به آموزش دارد

مکانیزاسیون کشاورزی راهکاری برای تبدیل مزارع کوچک به مزارع تجاری

در راستای رشد و توسعه مزارع کوچک آفریقا به سمت مزارع تجاری، باید آموزش های لازم انجام شود.

مکانیزاسیون کشاورزی راهکاری برای تبدیل مزارع کوچک به مزارع تجاری

در راستای رشد و توسعه مزارع کوچک آفریقا به سمت مزارع تجاری، باید آموزش های لازم انجام شود.

به گزارش ایانا از fin24 گری کولار، مدیر تولید کننده تجهیزات AGCO (تولید کننده تجهیزات کشاورزی امریکایی) در منطقه آسیا و اقیانوس آرام و آفریقا به Fin24 توضیح داد: "مکانیزاسیون می تواند به مزارع کوچک کمک کند تا به سمت مزارع تجاری پیش بروند. همچنین در این راستا آموزش و استفاده درست از تجهیزات کشاورزی از مسایل مهم به شمار می رود."

کولار گفت: " آنچه ما در آفریقا مشاهده می کنیم، نبود آموزش عمومی درباره مکانیزاسیون هوشمند است. این موضوع تنها درمورد داشتن یک تراکتور، یا استفاده درست از تراکتور ، صدق نمی کند."

وی افزود: "آموزش افراد در کنار کسب و کار مورد نیاز است. به عنوان مثال، آموزش درباره محصولات زراعی و "ساختار تجاری سازی" برای کشاورزی در مقیاس بزرگ . مردم با این موارد آشنا نیستند و باید به آن ها آموزش داده شود. برای این که کشاورزان کوچک بتوانند به توسعه کشاورزی پایدار برسند باید در زمینه تجاری سازی آموزش ببینند."

مدیر تولید کننده تجهیزات AGCO گفت: "این درحالی است که در آغاز به کار ، باید آموزش در زمینه مکانیزاسیون و آموزش های فنی داده شود تا مهارت های افراد تقویت شود که بتوانند به درستی از تجهیزات بهره ببرند."

وی یادآور شد: " مکانیزاسیون در بلند مدت می تواند فعالیت کشاورزی را مولدتر کند و بدون که نیروی کار بیشتر نیاز باشد. مکانیزاسیون می تواند از فعالیت فیزیکی کشاورزی بکاهد و زمانی که به درستی استفاده شود، می تواند به پایداری معیشت کشاورز و تبدیل شدن وی به کشاورز تجاری کمک کند."

کولار افزود: "اگر چه لازم است تا کشاورزان کوچک برای رسیدن این دستاورد، در زمینه مدیریت بدهی های شان برای به دست آوردن تجهیزات مورد نیاز، مراقب باشند . در حالی که خرده مالکان اغلب می توانند به منظور خرید تجهیزات، با یکدیگر شریک شوند."

داوی ماری، سرپرست اطلاعات و بازاریابی کشاورزی کشاورزی FNB Business توضیح داد: "کشاورزان کوچک باید زمانی که به سمت مکانیزاسیون می روند، دقت کنند؛ چراکه در برخی مواقع ممکن است برای آن ها این کار سود آور نباشد."

وی افزود: "با استفاده از مکانیزاسیون بیشتر، نوع اشتغال هم تغییر خواهد کرد. برای مثال تراکتور تنها نیاز به دانش هدایت ندارد، بلکه نیاز به برخی دانش فنی هم دارد مانند چگونگی کارکرد دستگاه؛ این نشان می دهد که نیاز به آموزش در این بخش ضروری است."

در سال گذشته بخش کشاورزی آفریقای جنوبی ، 2.5 درصد تولید ناخالص داخلی را در اختیار داشت، پیش بینی می شود با توجه به عملکرد بیشتر محصولات ، در سال جاری این میزان به 2.6 درصد برسد.

داوی ماری معتقد است که با توجه به سهم از کل صنعت، از جمله پردازش و عملیات دیگر در زنجیره ارزش، این میزان می تواند به 15 و 20 درصد برسد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید