Iranian Agriculture News Agency

بر اساس یک توافقنامه تأمین مالی

صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی روی مشارکت خرده‌مالکان سریلانکایی سرمایه‌گذاری می‌کند/ سرمایه‌گذاری ایفاد به کاهش ناکارآمدی و فقر روستایی کمک خواهد کرد

در تاریخ 26 ژوئن 2017، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (IFAD) و دولت سریلانکا توافقنامه تأمین مالی را امضا کردند که به 57 هزار و 500 خانوار روستایی فقیر در سریلانکا کمک خواهد کرد تا با توسعه امکانات معیشتی و فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی، درآمد و امنیت غذایی‌شان افزایش یابد.

صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی روی مشارکت خرده‌مالکان سریلانکایی سرمایه‌گذاری می‌کند/ سرمایه‌گذاری ایفاد به کاهش ناکارآمدی و فقر روستایی کمک خواهد کرد

در تاریخ 26 ژوئن 2017، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی 1 (IFAD) و دولت سریلانکا توافقنامه تأمین مالی را امضا کردند که به 57 هزارو 500 خانوار روستایی فقیر در سریلانکا کمک خواهد کرد تا با توسعه امکانات معیشتی و فرصت های شغلی در بخش کشاورزی، درآمد و امنیت غذایی شان افزایش یابد.

به گزارش ایانا از وبسایت ایفاد، برنامه مشارکت کشاورزی خرده مالکان 2 (SAP) ، از طریق وام های 7.33 میلیون دلاری آی اف اِی دی به اضافه 4.19 میلیون دلاری از سوی دولت، به کاهش ناکارآمدی و فقر روستایی در فقیرترین مناطق روستایی این کشور کمک خواهد کرد.

این برنامه در مجموع شامل هزینه 105 میلیون دلاری است که قسمتی از آن را بخش خصوصی تأمین می کند.

گیلبرت اف هونگبو (Gilbert F Houngbo) ، رئیس آی اف اِی دی و آر اچ اس ساماراتونگا (R H S Samaratounga) ، وزیر خزانه داری وزرات امور مالی و رسانه های جمعی سریلانکا این توافقنامه مالی را امضا کردند.

از آن جائی که سریلانکا کشوری با درآمد پایین تا متوسط است، امنیت غذایی و تغذیه در سراسر این کشور وضعیت نامساعدی دارد. میزان رشد و میزان تلفات در میان کودکان زیر 5 سال در این کشور به ترتیب 15 و 22 درصد است. کشاورزان کوچک؛ کارگران مزرعه؛ کارگران غیراستخدامی و بدون زمین؛ جوانان و زنان، گروه های جمعیتی اند که بیشتر تحت تأثیر فقر قرار دارند.

هیوبرت بویرارد (Hubert Boirard) ، مدیر برنامه آی اف اِی دی در سریلانکا می گوید: "نزدیک به 90 درصد فقرای سریلانکایی در مناطق روستایی زندگی می کنند و معیشت آن ها به کشاورزی وابسته است. توسعه زنجیر ارزش کسب و کار کشاورزی که فرآیندهای تولید، توزیع و بازاریابی محصولات کشاورزی را دربر می گیرد؛ به کشاورزان کوچک کمک خواهد کرد تا درآمدشان را افزایش دهند و فرصت های شغلی و وضعیت تغذیه خانواده های خود را بهبود بخشند."

با وجود کاهش سهم تولید ناخالص داخلی 3 (GDP) ، بخش کشاورزی، همچنان ستون فقرات کشور سریلانکا و منبع مهم اشتغال است. مزارع بزرگ چای، کائوچو و نارگیل پرورش می دهند. کشاورزان کوچک برنج، ذرت و انواع میوه ها و سبزیجات را تولید می کنند. در هر دو بخش صادرات و بازارهای محلی، توان بالقوه ای برای تولیدات کشاورزی مردم روستایی وجود دارد. با شناسایی و پذیرایی از بازارهای خاص، آن ها می توانند مزایای بسیاری را برای کالاهای کشاورزی شان به دست آورند. بخش خصوصی به همکاری با تولیدکنندگان کوچک برای افزایش میزان و کیفیت کالاهای شان و پاسخگویی به نیازهای بازار تمایل نشان می دهد.

این برنامه جدید سکویی برای دستیابی کشاورزان کوچک، به ویژه زنان و جوانان، به مهارت های شغلی و تأمین مالی است و به آنان کمک خواهد کرد تا با یکدیگر و همچنین بخش خصوصی همکاری کنند.

صندوق بین المللی توسعه کشاورزی از سال 1978 در کشور سریلانکا کار می کند و در مجموع، در 18 برنامه و پروژه، 2.317 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و به بیش از 614 هزارو 832 خانوار رسیدگی کرده است.

پانوشت:

1. International Found for Agriculture Development

2. Smallholder Agribusiness Partnerships

3. Gross domestic product

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید