Iranian Agriculture News Agency

درخواست رئیس سازمان جنگل‌ها از رسانه ملی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار توجه بیشتر این رسانه به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع شد.

درخواست رئیس سازمان جنگل‌ها از رسانه ملی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار توجه بیشتر این رسانه به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع شد .

به گزارش ایانا از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، خداکرم جلالی خطاب به عبدالعلی علی‌عسکری نوشت: حفاظت از منابع طبیعی تجدیدشونده کشور یکی از مؤلفه‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و امنیت ملی محسوب شده و حفظ یا تخریب این منابع خدادادی تاثیر زیادی بر حیات اقتصادی و اجتماعی جوامع روستایی و شهری دارد، به‌نحوی که مقام معظم رهبری بارها بر حفاظت از این منابع تاکید فراوان داشته‌اند .

جلالی یادآور شد: آتش‌سوزی یکی از عوامل تخریب پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع است به نحوی که در سال 1395 با وقوع 2183 فقره آتش‌سوزی، پوشش گیاهی نزدیک به 20 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور آسیب دید و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده امسال نیز به دلیل وقوع بارندگی های مناسب بهاری و رشد گونه های علفی یکساله همچون سال گذشته احتمال آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های جنگلی و مرتعی بسیار زیاد است و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی توسط مردم شاهد گسترش آتش‌سوزی‌ها خواهیم بود، در نتیجه فرهنگ‌سازی عمومی امری اجتناب‌ناپذیر برای پیشگیری از وقوع حریق است .

رئیس سازمان جنگل‌ها یکبار دیگر از رییس رسانه ملی خواستار همکاری بیشتر صدا و سیما در امر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع شد و محسن نقیلو مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان جنگل‌ها را به‌عنوان نماینده سازمانی برای هماهنگی معرفی کرد .

تهیه گزارش‌های خبری با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع، پخش موشن‌گرافی با موضوع آموزش پیشگیری از حریق و انتشار پیام‌های هشدار دهنده جهت زیرنویس در برنامه‌های پرمخاطب صدا و سیما از جمله مواردی است که روابط عمومی مسئولیت پیگیری آن را خواهد داشت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید