Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک نمایندگان مجلس و رئیس و مدیران مؤسسه رازی عنوان شد:

اعلام حمایت نمایندگان مجلس از فعالیت های مؤسسه رازی / مؤسسه‌ای استراتژیک برای کشور، منطقه و جهان

نشست مشترک نمایندگان مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با رئیس و مدیران مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد و در آن ضمن تشریح فعالیت ها، لزوم حمایت از این مؤسسه مورد تأکید قرار گرفت.

اعلام حمایت نمایندگان مجلس از فعالیت های مؤسسه رازی / مؤسسه‌ای استراتژیک برای کشور، منطقه و جهان

نشست مشترک نمایندگان مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی و رئیس و مدیران مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد و در آن ضمن تشریح فعالیت ها، لزوم حمایت از این مؤسسه مورد تأکید قرار گرفت .

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در این نشست رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تأکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از این مؤسسه گفت: به جرات می توان گفت رازی مؤسسه ای است که در زمینه تبدیل علم به عمل در کشور حرف اول را می زند و یافته ها به فرآورده تبدیل شده و برای سلامت مردم مورد استفاده قرار می گیرد .

دکتر مسعود هاشم زاده با اشاره به فعالیت این مؤسسه در حوزه سلامت، اظهار کرد: این مؤسسه با حوزه وزارت بهداشت، دامپزشکی و صنعت دامپروری در ارتباط است.

وی افزود: سرمایه گذاری های کلان در حوزه صنعت دامپروری و طیور کشور انجام شده و جایگاه کشور را در این زمینه ها بسیار ارتقا بخشیده، به طوری که علاوه بر خودکفایی، می تواند در حوزه صادرات نیز وارد شود و در این راستا نقش مؤسسه رازی بسیار با اهمیت است.

رئیس مؤسسه رازی با بیان اینکه مؤسسه رازی پشتوانه علمی و تحقیقاتی لازم را برای پیشگیری از بیماری ها دارد و در همین راستا به تولید فرآورده های بیولوژیک پرداخته، خاطرنشان کرد: 7 واکسن از 9 واکسن بیماری های فراگیر انسانی در دنیا در این مؤسسه ساخته می شود و اثبات شده که این بیماری ها در سطح کشور یا ریشه کن شده یا در سطح کنترل بسیار بالایی قرار گرفته اند.

وی با تأکید بر اینکه برای حرکت در لبه علم دنیا باید گام های بسیار بلندی برداریم، گفت: در حال حاضر با مهندسی و رفتار سنجی، بیماری ها قابل کنترل و پیش بینی هستند که در این راستا توسعه قابلیت ها یکی از موارد اصلی به شمار می رود.

هاشم زاده با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای ایجاد این قابلیت ها در مؤسسه رازی آغاز شده، ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی های جدید، در حال حاضر زمان ساخت مواد بیولوژیک بسیار کاهش یافته که لازم است زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در این زمینه ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این مهم به اعتبارات و زیرساخت های زیادی نیاز داریم، افزود: در این راستا حمایت های مجلس در حوزه مطالعات بیولوژیک مرتبط با بیماری ها و تولید این مواد بسیار با اهمیت است تا مؤسسه رازی بتواند در این زمینه ورود پیدا کند.

رئیس مؤسسه رازی تأکید کرد: به جرات می توان گفت رازی مؤسسه ای است که در زمینه تبدیل علم به عمل در کشور حرف اول را می زند و یافته ها به فرآورده تبدیل شده و برای سلامت مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه نیازمند حمایت در زمینه ترمیم اعتبارات و نیز در حوزه های حقوقی و قانونی هستیم، گفت: باید به سمت رشد و تعالی مؤسسه رازی پیش رویم و برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک مجلس و دولت هستیم تا ساختارهای مطالعاتی و عملیاتی در حوزه مواد بیولوژیک توسعه یابد.

هاشم زاده اضافه کرد: علوم مواد بیولوژیک حتی بالاتر از علوم هسته ای و نانو تکنولوژی است؛ چراکه با سلامت انسان ها در ارتباط است و باید اهمیت این موضوع برای همگان مشخص شود.

لزوم شناساندن مؤسسه رازی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شناساندن مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی آن به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان، برنامه و بوجه و امنیت ملی بسیار مهم است تا بهترین تصمیمات در خصوص این مؤسسه اتخاذ شود.

دکتر محمدجواد کولیوند اظهار کرد: مؤسسه رازی با توجه به تاریخچه و قدمت آن مجموعه ای بسیار ریشه دار و عظیم بوده و با افکار و اهداف بلند بنیان نهاده شده است.

وی افزود: از زمان انقلاب تاکنون با توجه به تغییرات و فراز و نشیب هایی که در کشور ایجاد شده، نگرش ها و دیدگاه ها نسبت به مؤسسه رازی به عنوان مجموعه ای که پایه ریزی آن بر مبنای بیوتکنولوژی بوده و در جهان حتی از صنعت هسته ای نیز فراتر است، تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اهمیت بدان سبب است که این تولیدات علاوه بر سلامت انسان ها، با سلامت دام و طیور نیز در ارتباط است و یک غفلت می تواند بخش زیادی از جمعیت انسانی، دامی و طیور را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با تأکید بر اهمیت مؤسسه رازی خاطرنشان کرد: موضوعات مربوط به این مؤسسه در مجلس باید در ابعاد مختلف مورد پیگیری قرار گیرد که یکی از این موارد اصلاح قوانین مربوط به آینده مؤسسه و دیگری موضوع شناساندن مؤسسه به نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی آن(به ویژه بهداشت و درمان، برنامه و بوجه و امنیت ملی) است.

کولیوند تأکید کرد: باید اقداماتی انجام شود تا نمایندگان در زمان اصلاح اساسنامه یا قوانین اصلی و ماده واحده برای این مؤسسه، اهمیت عمیق این مؤسسه را درک کرده باشند تا بهترین تصمیمات در این خصوص اتخاذ شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود این مؤسسه ملی در استان البرز گفت: ظرفیت های این مؤسسه بسیار بالاست و می توانیم علاوه بر استان و کشور در خاورمیانه و جهان از تولیدات این مؤسسه بهره ببریم.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه ویژه و خاص رهبر معظم انقلاب به مؤسسه رازی سبب شده به صورت شرعی، قانونی نگاه ویژه ای به این مجموعه داشته باشیم.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رازی مؤسسه‌ای بسیار با اهمیت و استراتژیک برای کشور، منطقه و دنیا محسوب می شود و باید تصمیم گیری و برنامه ریزی های لازم از سوی دولت و مجلس در همین راستا اجرایی شود .

عزیز اکبریان گفت: تلاش می کنیم حمایت های لازم را از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در مجلس،کمیسیون های مجلس و سایر حوزه ها داشته باشیم تا با تلاش جمعی در راستای اعتلای جایگاه مؤسسه و منفعت کشور قدم برداریم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: رازی مؤسسه ای استراتژی برای کل کشور محسوب می شود که البته در منطقه جغرافیایی استان البرز قرار گرفته است.

عزیز اکبریان با تأکید بر اهمیت این مؤسسه افزود: با توجه به اهمیت تولیدات مؤسسه رازی، باید در نظر داشته باشیم که این مؤسسه تنها متعلق به کشور ایران نبوده و برای پوشش دهی منطقه، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا لازم است از تصمیم گیری های مقطعی خودداری کرده و در سطح کلان برای این مؤسسه برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: ما نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز اقدامات زیادی در راستای اعتلا و پیشرفت مؤسسه در مجلس انجام دادیم که یکی از همین موارد جلوگیری از خصوصی سازی این مؤسسه بود که به طور جدی در مقابل آن ایستادگی کردیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای خدمتگزاری در ابعاد مختلف حمایتی از این مؤسسه گفت: تلاش می کنیم حمایت های لازم از مؤسسه رازی را در مجلس، وزارت جهاد کشاورزی،کمیسیون های مجلس و سایر حوزه ها داشته باشیم تا با تلاش جمعی در راستای اعتلای جایگاه مؤسسه و منفعت کشور قدم برداریم.

در این نشست همچنین کریم صادقی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در مؤسسه رازی با بیان اینکه فعالیت مؤسسه رازی بر پایه تحقیق، تولید و تضمین سلامت جامعه بوده و بر اساس آموزه های دینی است، خاطرنشان کرد: این مؤسسه با تولید فرآورده های بیولوژیک امنیت غذایی و دارویی را به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه های امنیت، در دستور کار خود قرار داده است .

براساس این گزارش، در پایان این نشست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از ساختمان تازه تأسیس تولید سرم های درمانی، فعالیت ها و تولیدات این بخش را نیز از نزدیک مشاهده کردند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید