Iranian Agriculture News Agency

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

صادرات ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی در سال گذشته/ کنترل بیماری تب کریمه کنگو

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: میگوی پرورشی تمام شرایط لازم بهداشتی برای صادرات را دارد و سال گذشته بیش از ۱۵.۲ هزار تن میگو صادر شد.

صادرات ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی در سال گذشته/ کنترل بیماری تب کریمه کنگو

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: میگوی پرورشی تمام شرایط لازم بهداشتی برای صادرات را دارد و سال گذشته بیش از۱۵.۲هزار تن میگو صادر شد .

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، قاسم رضائیان‌ در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: بازدیدی را از مزارع پرورش میگو در بوشهر داشتیم و وضعیت از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت .

وی از اجرای برنامه پایش و مراقبت از شیوع و بروز بیماری‌ها در مزارع پرورش میگو خبر داد و اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌ها اجرای برنامه‌های آموزشی در مراحل مختلف تولید و پرورش و صادرات نیز در دستور کار است .

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: دوره‌های آموزشی با موضوع رعایت اصول امنیت زیستی در سطح مزارع پرورش میگوی استان بوشهر برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های پرورش میگو در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی نظارت مستقیمی بر فعالیت‌های پرورش میگو در این استان‌ها دارد .

رضائیان، بیماری لکه سفید را تهدیدی برای مزارع پرورش میگو عنوان کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید مسائلی همچون رعایت اصول بهداشتی، استفاده از منابع تغذیه سالم، رعایت اصول قرنطینه، معدوم سازی و کنترل سریع استخرهای درگیر مد نظر باشد .

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ موردی از بیماری‌های میگو در سطح کشور دیده نشده است، افزود: میگوی پرورشی تمام شرایط لازم بهداشتی برای صادرات را دارد و سال گذشته بیش از۱۵.۲هزار تن میگو صادر شد .

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تحت کنترل بودن بیماری تب کریمه کنگو، خاطرنشان کرد: مردم نباید مصرف گوشت را تحریم کنند بلکه باید از مراکز تحت نظارت دامپزشکی محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند .

وی از نظارت کامل بر فرآورده‌های گوشتی خبر داد و اضافه کرد: مردم از دست‌فروشان گوشت تهیه نکنند و فقط محصولات و فرآورده‌های گوشتی دارای مهر دامپزشکی را بخرند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید