Iranian Agriculture News Agency

درجلسه هیئت دولت به ریاست روحانی صورت گرفت:

موافقت دولت با تداوم اجرای برخی از پروژه­ های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی/ حمایت دولت از خانوارهایی که در اثر مخاطرات طبیعی سرپرست خود را از دست می­ دهند

هیات دولت با تداوم اجرای برخی از پروژه­ های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی و حمایت دولت از خانوارهایی که در اثر مخاطرات طبیعی سرپرست خود را از دست می­ دهند موافقت کرد.

موافقت دولت با تداوم اجرای برخی از پروژه­ های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی/ حمایت دولت از خانوارهایی که در اثر مخاطرات طبیعی سرپرست خود را از دست می­ دهند


هیات دولت با تداوم اجرای برخی از پروژه­ های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی و حمایت دولت از خانوارهایی که در اثر مخاطرات طبیعی سرپرست خود را از دست می­ دهند موافقت کرد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه هیئت وزیران که شامگاه یکشنبه بیست و پنجم تیرماه ۱۳۹۶ به ریاست روحانی رییس­ جمهوری، تشکیل شد، مصوبات زیر مورد تایید هیات وزیران قرار گرفت.

برنامه کاهش خطرپذیری فروریزش زمین در شهر تهران اجرایی می­ شود

در ابتدا هیئت وزیران برنامه کاهش خطرپذیری فروریزش زمین در شهر تهران را با هدف توجه و اهتمام هرچه بیشتر دستگاه ­ها به علل، پیامدها و راهکارهای مبارزه با آن و نیز به منظور افزایش ایمنی در حوزه شریان­ های حیاتی شهر تهران با رویکرد پیشگیرانه، تصویب کرد.

موافقت دولت با تداوم اجرای برخی از پروژه­ های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی

سپس هیئت وزیران با صدور مجوز برای تداوم اجرای برخی از پروژه ­های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی فاقد مجوز و دارای پیشرفت فیزیکی با رعایت شرایط خاص موافقت کرد.

پروژه­ های یاد شده شامل آزادراه کنارگذر دوم جنوبی تهران در استان­ های قزوین، البرز، مرکزی و تهران، سد شفارود در استان گیلان و سد و نیروگاه آبی خرسان ۳ در استان چهارمحال و بختیاری هستند.

دولت از خانوارهایی که در اثر مخاطرات طبیعی سرپرست خود را از دست می­ دهند، حمایت می­ کند

در ادامه دولت در راستای توجه ویژه به اقشار آسیب ­پذیر و نیازمند جامعه بخصوص افرادی که سرپرست خانواده خود را در هنگام بروز مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله و... از دست می­دهند، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد در اسرع وقت با همکاری وزارت کشور نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی افراد یاد شده اقدام کند.

هیئت وزیران همچنین مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صورت هزینه­ ای به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داد تا جهت احداث ۱۵ واحد مسکونی به خانوارهایی که سرپرست خود را در روستای چنار به دلیل وقوع سیل از دست داده ­اند اختصاص داد. سقف هزینه هر واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون ریال می ­باشد که برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه می­ شود.


آیین نامه اجرایی قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر تصویب شد

همچنین هیئت وزیران آیین ­نامه اجرایی قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر درخصوص حضور کارکنان دستگاه ­های اجرایی در امر امدادرسانی داوطلبانه را به تصویب رساند.

به موجب این آیین ­نامه، جمعیت هلال احمر موظف شد داوطلبان غیر شاغل موضوع این آیین نامه را بیمه فوت و حوادث نماید تا در صورتی که افراد یاد شده در حین انجام وظیفه دچار آسیب دیدگی، نقص عضو یا فوت شوند، مطابق ضوابط بیمه­ ای مربوط خسارات وارده جبران شود.

آیین­ نامه مالی، معاملاتی، اداری و استخدامی صندوق توسعه ملی تصویب شد

سپس با تصویب دولت، آیین­ نامه مالی، معاملاتی، اداری و استخدامی صندوق توسعه ملی و اصلاحات بعدی آن به عنوان آیین­ نامه­ های صندوق در امور اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی موضوع قانون احکام دایمی برنامه­ های توسعه کشور تصویب شد.

اساسنامه شرکت توانیر اصلاح شد

هیئت وزیران در ادامه جلسه، لایحه­ ای را به تصویب رساند که براساس آن به دولت اجازه داده می­ شود تا نسبت به اصلاح اساسنامه شرکت­ های سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اقدام نماید.

همچنین به موجب تصمیم دولت، توقف اقدامات اجرایی انحلال شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) تنفیذ و شرکت مذکور موظف شد پس از انجام اصلاحات ساختاری لازم نسبت به انجام فعالیت­ های قانونی خود وفق اساسنامه اقدام نماید.

موافقت دولت با واردات خودروهای آتش­نشانی با قدمت حداکثر ۵ سال

دولت به منظور تجهیز امکانات لازم در جهت مقابله با حوادث و ضرورت بهره ­مندی تمامی دستگاه ­های امداد و نجات از خودروهای آتش­نشانی و تجهیزات روز دنیا، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واردات خودروهای آتش­نشانی و تجهیزات مرتبط با آنها با قدمت حداکثر ۵ سال ساخت به شرط عدم تولید در داخل کشور و صرفاً با دارا بودن شرط نمایندگی خدمات پس از فروش موافقت کرد.

تأیید گزارش ­های زیست محیطی برخی شهرک­ ها و نواحی صنعتی به استان­ ها تفویض می­ شود

دولت با توجه به ایجاد و توسعه شهرک­ ها و نواحی صنعتی براساس نیاز استان­ ها و دغدغه­ های مسئولان استانی در مورد مشکلات احداث یا عدم احداث شهرک یا ناحیه صنعتی، مقرر کرد بررسی و تأیید گزارش­ های زیست محیطی شهرک­ ها و نواحی صنعتی از ۱۰۰ هکتار تا ۲۰۰ هکتار به استان­ ها تفویض گردد.

هیئت وزیران این تصمیم را به منظور جلوگیری از تمرکزگرایی، بروکراسی و نیز صرف زمان زیاد برای بررسی گزارش­ های ارزیابی زیست محیطی در مرکز اتخاذ کرد.

اموال بهکده رضوی تعیین تکلیف شد

درپایان هیئت وزیران با توجه به نیاز شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی (متولی امور مربوط به مداوای جزامیان کشور) به اسناد مالکیت اراضی محدوده مربوط برای دریافت تسهیلات و اقدامات قانونی، در قالب لایحه­ ای نسبت به اموال بهکده رضوی تعیین تکلیف کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید