Iranian Agriculture News Agency

رشد 25 درصدی تولیدات آبزی در زنجان/ آبزی‌پروری جزو اقتصادی‌ترین فعالیت‌های زنجان

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته 13 هزار و 700 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در 566 مزرعه پرورش ماهی استان زنجان تولید شد که نسبت به برنامه هدفگذاری شده از رشد 25 درصدی برخوردار است.

رشد 25 درصدی تولیدات آبزی در زنجان/ آبزی‌پروری جزو اقتصادی‌ترین فعالیت‌های زنجان

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته 13 هزار و 700 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در 566 مزرعه پرورش ماهی استان زنجان تولید شد که نسبت به برنامه هدفگذاری شده از رشد 25 درصدی برخوردار است .

به گزارش ایانا از زنجان، محمود صیاد بورانی، شاغلان مستقیم حوزه آبزی پروری در استان زنجان را 2 هزار و 53 نفر اعلام کرد و افزود: یک هزار و 510 میلیارد ریال درآمد ناخالص این تعداد بهره بردار طی سال گذشته بوده است .

وی متوسط درآمد ناخالص هر آبزی پرور در استان زنجان را نیز 730 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: آبزی‌پروری همچنان جزو اقتصادی ترین فعالیت های بخش کشاورزی استان محسوب می شود .

بورانی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان ماهنشان با 9 هزار و 200 تن بیش از 67 درصد تولید آبزیان استان را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: شهرستان زنجان نیز با حدود 2 هزار تن تولید، سهمی بالغ بر 14 درصدی در تولید آبزیان استان داشته است .

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود نیز با یک هزار و 300 تن تولید، رتبه سوم را در تولید آبزیان در استان داشته است، عنوان کرد: سال گذشته همچنین تولیدات آبزی در استان زنجان نسبت به سال 94 از رشد بیش از 12 درصدی برخوردار بوده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید