Iranian Agriculture News Agency

فروشگاه عرضه محصولات سالم در ویتنام راه‌اندازی شد

زنجیره جدید از فروشگاه‌ها که محصولات سالم کشاورزی را عرضه می‌کند، در شهر دانانگ (Đà Nẵng) ویتنام راه‌اندازی شد، این نخستین خرده‌فروشی است که توانتسته گواهینامه سبز کشاورزی را دریافت کند.

فروشگاه عرضه محصولات سالم در ویتنام راه‌اندازی شد

زنجیره جدید از فروشگاه ها که محصولات سالم کشاورزی را عرضه می کند، در شهر دانانگ ( Đà Nẵng ) ویتنام راه اندازی شد، این نخستین خرده فروشی است که توانتسته گواهینامه سبز کشاورزی (1) را دریافت کند.

به گزارش ایانا از سایت "ویتنام نیوز"، بودجه فروشگاه و مزارع سالم، با سرمایه گذاری شرکت Tâm Nguyên و شرکت توسعه (2) تامین شده، به طوری که سالانه 270 تن سبزیجات ، مواد غذایی و محصولات کشاورزی سالم را عرضه خواهد کرد.

نگوین هوی ها، از مقامات این شرکت، به ویتنام نیوز گفت: "این شرکت هشت میلیارد دانگ (واحدپول ویتنام) (354000 دلارامریکا) برای ساخت مجموعه فروشگاه ها و مزارع با تمرکز بر تولید سالم و ارگانیک سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی یادآور شد : " این شرکت اولین کسب و کاری است که در منطقه دانانگ روی مزارع فروشگاه های سالم سرمایه گذاری کرده است."

نگوین هوی ها افزود: " شرکت یک مزرعه 6.5 هکتاری در روستای توی لون ( Túy Loan ) در منطقه هوا ونگ ( Hòa Vang ) برای تولید سبزی، برنج، دام و طیور با در نظر گرفتن استانداردهای مزارع سالم و ارگانیک طراحی کرده است."

این شهر هفت مجتمع حومه ای را در ناحیه هوا ونگ برای مزارع با تکنولوژی پیشرفته در مساحتی بالغ بر 540 هکتار طرح ریزی کرده است که یک گام بسیار اساسی برای ارتقاء کیفیت و امنیت کشاورزی به شمار می رود .

با توجه به بخش کشاورزی و توسعه روستایی شهر، 12 مزرعه حومه با گواهینامه ایمنی و کیفیت و همچنین نام های تجاری شان شناخته شد ه اند.

همچنین سال گذشته، شهر در همکاری با سازمان بین المللی همکاری ژاپن JICA) ) پروژه ای را در زمینه زباله های زیست محیطی آغاز کرد.

بر اساس گزارشی از دپارتمان صنعت و تجارت، شهر با یک میلیون نفر، 145 هزار تن غذاهای دریایی و 140 هزار تن سبزیجات در سال مصرف می کند با این حال، 80 هکتار از مزارع شهر تنها 10 درصد از تقاضای روزانه سبزیجات را تامین می کنند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Việt Nam Agriculture Practice (VietGAP)

2- Development Joint Stock Corporation

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید