Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل کشاورزی و منابع طبیعی سازمان پدافند غیر عامل مطرح کرد:

رابطه پدافند غیر عامل با اقتصاد مقاومتی در کشاورزی

وجود نسبی امکانات، ظرفیت ها و زیرساخت های تخصصی یکی از پتانسیل های مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است


وجود نسبی امکانات، ظرفیت ها و زیرساخت های تخصصی یکی از پتانسیل های مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مهندس عبدالرضا دانایی فر گفت: وجود نسبی شبکه آزمایشگاهی و نیروهای متخصص در حوزه های گوناگون زیستی و وجود منابع و ذخایر غنی زیستی و تنوع اقلیمی کشور از جمله ظرفیت های نسبی در کشور هستند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می توان از آن ها استفاده کرد.

برنامه "گفت و گوی علمی" رادیو گفت و گو با موضوع پدافند زیستی و اقتصاد مقاومتی و با حضور مهندس عبدالرضا دانایی فر مدیر کل کشاورزی و منابع طبیعی سازمان پدافند غیر عامل به روی آنتن رفت.

عبدالرضا دانایی فر در مورد اهداف کلان قرارگاه پدافند زیستی کشور در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان داشت: یکی از اهداف، ارتقای آستانه مقاومت ملی است. دوم افزایش و تامین امنیت اجتماعی و سلامت روانی جامعه در مواجهه با تهدیدات زیستی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف قرارگاه، تولید باور و عزم ملی، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های جامعه در حوزه پدافند زیستی است. نقاط قوت کشور در اقتصاد مقاومتی در این راستا، وجود نیروهای انسانی جوان و مستعد و علاقه مند و همچنین متخصص در کشور است.

مدیر کل کشاورزی و منابع طبیعی سازمان پدافند غیر عامل وجود نسبی امکانات، ظرفیت ها و زیرساخت های تخصص را نیز به عنوان یکی از پتانسیل های مناسب در کشور دانست و عنوان داشت: وجود نسبی شبکه آزمایشگاهی و نیروهای متخصص در حوزه های گوناگون زیستی و وجود منابع و ذخایر غنی زیستی و تنوع اقلیمی کشور از جمله ظرفیت های نسبی در کشور هستند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می توان از آنها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: سازمان پدافند غیر عامل حمایت های خودش را از طریق دستگاه ذیربط ادامه می دهد تا بتوانیم به هدف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

دانایی فرد با ذکر مثالی ادامه داد: ده کالای استراتژی و راهبردی در دنیا وجود دارد که بازار بزرگ و وسیعی در میان مردم دارد. اگر نتوانیم در این ده کالا خودکفا شویم و توانایی صادرات ایجاد کنیم، حداقل باید در پنج کالا این ظرفیت را ایجاد کنیم تا علاوه بر تامین نیاز داخلی بتوانیم حجم وسیعی از این کالاها را صادر کنیم.

وی بیان داشت: اگر بتوانیم کالاهای مورد نیاز بازار جهانی را صادر کنیم، باعث می شود کسانی که صادر کننده خالص این کالاها در جهان هستند، نتوانند از طریق این کالاهای راهبردی بر کشور و اقتصاد ایران مسلط شوند.

حدود پنج سال پیش غربی ها، بنزین کشور را تحریم می کردند زیرا به اندازه نیاز این کالای اساسی را تولید نمی کنیم اما به محض اینکه متوجه شدند پتروشیمی ها را در دولت دهم برای تولید بنزین راه اندازی کردیم، عقب نشینی کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید