Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی خبر داد:

ماهی‌ها گرسنه‌اند

ماهی‌ها گرسنه‌اند
ماهی‌ها گرسنه‌اند

افزایش قیمت سویا و کاهش واردات و تولید پودر ماهی باعث عدم تغذیه ماهیان سردآبی به‌ویژه ماهی قزل‌آلا شده و روند تولید را با کاهش روبه‌رو کرده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در حالی که سال گذشته افزایش 10 درصدی ماهیان سردآبی به‌ویژه قزل‌آلا گزارش شده بود، در طول سال جاری به‌علت افزایش قیمت سویا و همچنین کمبود تولید داخلی پودر ماهی و واردات آن، کاهش تولید پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا لشگری افزود: قیمت هر کیلوگرم سویا به یک‌هزار و 800 تومان رسیده است. این در حالی است که در گذشته پودر ماهی نیز علاوه بر واردات در داخل نیز تولید می‌شد، اما در ماه‌های اخیر واردات آن به‌شدت کاهش یافته و به‌علت افزایش قیمت مواد اولیه، تولید داخلی آن نیز با مشکل روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم تغذیه درست ماهیان قزل‌آلا در سایت‌های پرورشی باعث کاهش تولید و ورشکستگی قریب‌الوقوع پرورش‌دهندگان ماهی خواهد شد.

لشگری ادامه داد: از آنجا که نسل ماهیان کیلکا به‌علت هجوم شانه‌داران در دریای خزر در معرض انقراض قرار گرفته و حتی پودر گوشتی که مصرف آن در بسیاری از کشورها ممنوع است، در ایران همچنان در دستور کار قرار دارد، با این وجود، تغذیه آبزیان به‌سختی روبه‌رو شده و ماهی‌ها با کمبود غذا روبه‌رو شده‌اند.

قزل‌آلا به کیلویی هفت هزار تومان می‌رسد

فعال بخش خصوصی تصریح کرد: با کاهش روند تولید، انتظار افزایش قیمت ماهی تا رسیدن به مرز هفت هزار تومان وجود دارد.

وی یادآور شد: در طول چند سال گذشته قیمت ماهی بر خلاف سایر مواد پروتئینی نظیر گوشت و مرغ از افزایش قابل توجهی برخوردار نبوده و می‌توان گفت از موج تورم به دور مانده است. اما با افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه غذای ماهی، افزایش قیمت ماهی‌های قزل‌آلا نیز قابل پیش‌بینی است./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910320-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید