Iranian Agriculture News Agency

اتحادیه ملی کشاورزان 1(NFU) گزارش می‌دهد

کشاورزان چه کارهایی را برای مقابله با تغییرات اقلیمی، تناوب زراعی و مدیریت آفات انجام دهند؟/ تغییرات اقلیمی، زیستگاه گونه‌های مهاجم را گسترش می‌دهد

طبق گزارش دپارتمان کشاوزی ایالات متحده امریکا (USDA)، با عنوان، کشاورزی و تغییرات اقلیمی در امریکا: اثرات و سازگاری‌ها؛ انتظار می‌رود که دمای جهان تا 40 سال آینده 2-1 درجه سانتی گراد افزایش یابد. این مسئله حمله آفات را افزایش می‌دهد، زیرا حشرات حساس به سرما در زمستان‌های ملایم زنده خواهند ماند.

کشاورزان چه کارهایی را برای مقابله با تغییرات اقلیمی، تناوب زراعی و مدیریت آفات انجام دهند؟/ تغییرات اقلیمی، زیستگاه گونه‌های مهاجم را گسترش می‌دهد

طبق گزارش دپارتمان کشاوزی ایالات متحده امریکا 2 (USDA) ، با عنوان، کشاورزی و تغییرات اقلیمی در امریکا: اثرات و سازگاری ها؛ انتظار می رود که دمای جهان تا 40 سال آینده 2-1 درجه سانتی گراد افزایش یابد. این مسئله حمله آفات را افزایش می دهد، زیرا حشرات حساس به سرما در زمستان های ملایم زنده خواهند ماند.

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر" مقاله چاپ شده در بخش تغییرات اقلیمی مجله طبیعت (Nature) نشان می دهد که تغییرات اقلیمی، زیستگاه گونه های مهاجم را گسترش می دهد که این اتفاق با ایجاد شرایط محیطی که آفات بتوانند در آن جا حمله کنند صورت می گیرد. به عبارت دیگر، تغییرات اقلیمی فرصت مناسبی برای ظهور سریع تر آفات و علف های هرز به مقدار فراوان و در محیط های وسیع است. آفات و علف های هرز در بازده محصول اختلال ایجاد می کنند و کاشت تکراری همان محصول سبب بی ثباتی در بازده آن شده و امنیت غذایی را به مخاطره می اندازند. همچنین، برخی روش های رایج برای مقابله با تغییر و یا افزایش آفات و علف های هرز، مانند جریان روان آب های شیمیایی، نگرانی های زیست محیطی دیگری را به همراه دارد .

یکی از راه های مقابله با تغییر فشار آفات و علف های هرز، طولانی کردن تناوب زراعی است. تناوب زراعی شیوه ای است که در آن چرخه ای از محصولات زراعی مختلف را در بخشی از زمین داریم که روشی برای افزایش تنوع زیستی و ارتقاء سلامت خاک است. این شیوه سودمند است زیرا، از ترویج آفاتی که با کاشت مکرر تقویت می شوند، جلوگیری می کند. برای مثال، جایگزینی میان کاشت یونجه و ذرت، آفات ذرت را گرسنه می کند و به تولیدکننده اجاز می دهد که از بازده محصول محافظت کند و میزان آسیب آفات منتشر شده از طریق چرخه چندگانه کاشت را کاهش دهد.

همچنین تناوب زراعی فواید دیگری نیز دارد. طبق اعلام بخش خدمات حفاظت از منابع طبیعی 3 (NRCS) یو اس دی آ، تناوب زراعی مقدار نیاز به ورودی ها را کاهش می دهد و به طور بالقوه با کاهش هزینه های متغیر تولید، سود را افزایش می دهد. همچنین، با افزایش مواد ارگانیک خاک، حفاظت از کیفیت آب و از ورود مواد مغذی و شیمیایی اضافی به ذخایر آبی جلوگیری می کند.

در حالی که مزایای تناوب زراعی سلامت خاک را افزایش می دهد به کاهش تغییرات آب و هوایی نیز کمک می کند، این راهکار ارزش بسیار زیادی برای تولیدکنندگانی دارد که در تلاش هستند با تغییر حمله آفات و علف های هرز سازگار شوند و به کشاورزان کمک کنند که با تشدید تغییرات اقلیمی حاصلخیزی محصولات شان را حفظ کنند.

پانوشت:

1. National Farmers Union

2. U.S. Department of Agriculture

3. Natural Resources Conservation Service

مترجم: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید