Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی خبر داد:

بسته‌بندی و شناسنامه‌دار کردن ماهی‌ها همچنان ناتمام

در حالی که مقرر بود تا پایان فصل بهار، شناسنامه‌دار کردن و بسته‌بندی ماهیان سردآبی به‌ویژه قزل‌آلا توسط تشکل‌ها و سازمان شیلات به اتمام برسد، هنوز نرم‌افزار شناسنامه‌دار کردن ماهیان قزل‌آلا ساخته نشده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: برای شناسنامه‌دار کردن و بسته‌بندی ماهی‌های سردآبی به‌ویژه قزل‌آلا مقرر بود سایتی راه‌اندازی شود که از طریق آن بتوان فراخوان عمومی داد و همه پرورش‌دهندگان ماهی را از طریق جمع‌آوری اطلاعات اینترنتی در یک مجموعه گرد هم آورد.

محمدرضا لشکری افزود: برای احداث این سایت باید نرم‌افزاری تعریف می‌شد که ماهیت مزرعه، پروانه بهره‌برداری، نظارت دامپزشک و پس از آن استانداردسازی و کیفیت ماهی‌های تولیدی در سامانه ثبت و نسبت به شناسنامه‌دار کردن ماهی‌ها اقدام می‌شد. اما متولی دولتی این اقدام، فعالیتی در حوزه تعریف نرم‌افزار نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته، نوشتن این نرم‌افزار 19 میلیون تومان هزینه داشت که بخش خصوصی پیش از این اعلام کرده بود آمادگی دارد هزینه نوشتن نرم‌افزار و فعالیت‌های مرتبط با آن را متقبل شود.

طرحی که سه هزار فرصت شغلی دارد

فعال بخش خصوصی ادامه داد: طرحی که توسط اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی تدوین شده است، برای سه هزار نفر از فعالان حوزه دامپزشکی و کارشناسان شیلات، فرصت اشتغال تعریف خواهد کرد.

لشکری تصریح کرد: تعریف سامانه و بسته‌بندی ماهی می‌تواند کیفیت تولید و نظارت بر عرضه بهداشتی آن را افزایش داده و در جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان قدم بردارد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910321-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید