Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام امور مجلس و معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان اردبیل اعلام کردند:

افزایش 62 هزار هکتاری سطح کشت آبی با اجرای مگاپروژه اراضی پایاب سد خدا آفرین/ اختصاص 606 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های آب و خاک استان اردبیل

اجرای مگاپروژه اراضی پایاب سد خدا آفرین بودکه این پروژه 62 هزار هکتار از اراضی دیم دشت زرخیز مغان را به زیر کشت خواهد برد و با اتمام این پروژه عظیم ملی بیش از 4/1 میلیون تن به تولیدات داخلی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد 26 هزار نفرفرصت شغلی مناسب و مطمئن فراهم می شود .

افزایش 62 هزار هکتاری سطح کشت آبی با اجرای مگاپروژه اراضی پایاب سد خدا آفرین/ اختصاص 606 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های آب و خاک استان اردبیل

اجرای مگاپروژه اراضی پایاب سد خدا آفرین بود که این پروژه 62 هزار هکتار از اراضی دیم دشت زرخیز مغان را به زیر کشت خواهد برد و با اتمام این پروژه عظیم ملی بیش از 4/1 میلیون تن به تولیدات داخلی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد 26 هزار نفرفرصت شغلی مناسب و مطمئن فراهم می شود .

به گزارش خبرنگار ایانا از استان اردبیل، خلیل آقایی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با مسئولین ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود: یکی از اولویت های مهمی که برای این استان در نظر گرفته شد، اجرای مگاپروژه اراضی پایاب سد خدا آفرین بودکه این پروژه 62 هزار هکتار از اراضی دیم دشت زرخیز مغان را به زیر کشت خواهد برد و با اتمام این پروژه عظیم ملی بیش از 4/1 میلیون تن به تولیدات داخلی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد 26 هزار نفرفرصت شغلی مناسب و مطمئن فراهم می شود .

قائم مقام امور مجلس وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این نشست افزود: نمایندگان استان در کمیسیون های تخصصی کشاورزی مجلس سعی و اهتمام زیادی در اجرای پروژه های زیر بنایی بخش کشاورزی انجام می دهند که وظیفه خود می دانم از زحمات تک تک این عزیزان در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی نمایم .

این مقام مسئول در خصوص رفع اختلافات فی مابین منابع طبیعی با زارعین پیشنهاد کرد: در استان اردبیل کمیته رفع تداخل تشکیل و شروع به فعالیت نماید. این کمیته به بسیاری از مسائل و مشکلات به صورت قانونی جوابگو خواهد بود و برای همیشه این مشکل را از ریشه حل خواهد نمود.

آقایی در ادامه در خصوص اجرای پروژه های خرد منجمله سدهای معیشتی و جاده های بین مزارع استان نیز افزود: اعتبارات پروژه های خرد استانی بوده و اجرای این پروژه ها مربوط به استان است و می بایست مسئولین محلی در رفع حل این مشکلات سعی و اهتمام کنند.

آقایی در خصوص وضعیت پرداخت بهای تحولی کشاورزان به مراکز خرید گندم نیز افزود: 50 درصد از مطالبات گندم کاران درکمتر از بیست روز از زمان تحویل به آنان پرداخت شده است و مابقی نیز به زودی پرداخت خواهد شد .


به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


606 میلیارد تومان اعتبار امسال برای پروژه های آب و خاک استان

بنابراین گزارش، علی مراد اکبری نیز در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود: در خصوص آب های مرزی تخصیص آب یکی از مسائل مهم است و ما معتقدیم در استان اردبیل هیچگونه محدودیت منابع آبی وجود ندارد . اعتباری که امسال برای پروژه های آب و خاک استان در نظر گرفته شده است، 606 میلیارد تومان است که قطعا ً با اجرای این پروژه ها تحولات مهمی در استان در زمینه استفاده بهینه از آبهای کشاورزی و حداکثر بهره وری از آن صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: در هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در بخش آب و خاک سرمایه گذاری نشده است. در بحث آبیاری تحت فشار استان اردبیل خیز خوبی برداشته است که در 4 ماهه امسال بیش از دو هزار هکتار در حال اجراست. در اعتبارات آب وخاک این استان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است که این امر نشان از سعی و اهتمام مسئولین و دست اندرکاران محلی در پیشبرد اهداف زیر بنایی آب و خاک دارد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: میزان اعتباری که در سال گذشته برای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار به این استان تخصیص یافته بود 33 میلیارد تومان بود درحالی که امسال این میزان اعتبار به 67 میلیارد تومان افزایش یافته است. من با اطمنیان می توانم بگویم طبق برآورد کارشناسی ظرفیت اجرای 85 هزار هکتار آبیاری تحت فشار را نیز داراست.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید