Iranian Agriculture News Agency

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

احداث 16 هزار و 760 هکتار گلخانه جدید طی برنامه ششم توسعه در کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی برنامه ششم توسعه 16 هزار و 760 هکتار گلخانه جدید در کشور احداث می‌شود.

احداث 16 هزار و 760 هکتار گلخانه جدید طی برنامه ششم توسعه در کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی برنامه ششم توسعه 16 هزار و 760 هکتار گلخانه جدید در کشور احداث می‌شود .

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، محمدعلی طهماسبی در چهاردهمین جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان کرمانشاه که با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، مدیران سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان کرمانشاه و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل بانک کشاورزی برگزار شد گفت: طی برنامه ششم توسعه 16 هزار و 760 هکتار گلخانه در کشور احداث می‌شود .

طهماسبی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی توسعه گلخانه‌هاست که در صرفه‌جویی مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار موثر است .

وی گفت: احداث و گسترش گلخانه‌ها باعث ایجاد بهره‌وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی، کسب درآمد بیشتر برای بهره‌برداران و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و جوانان می‌شود .

طهماسبی افزود: هر هکتار گلخانه برای 10 نفر اشتغال ایجاد می‌کند که بهترین راهکار برای رفع بیکاری در کشور است .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 هزار و 500 هکتار گلخانه در سطح کشور داریم که کافی نبوده و باید به سرعت توسعه یابد .

وی اضافه کرد: توسعه گلخانه باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی و رونق تولید شده و می‌تواند صادرات را نیز رونق بخشد .

طهماسبی گفت: برنامه‌ریزی ما در افق برنامه 10 ساله 48 هزار و 300 هکتار گلخانه تدوین شده است .

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در راستای شناسایی و تشویق بنگاه‌های بزرگ اقتصادی جهت احداث گلخانه‌های بزرگ در این استان تاکید کرد و گفت: امیدوارم با اراده و نظر مثبتی که در بین مدیران استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و امور آب وجود دارد؛ اقدامات بسیار شایسته‌ای در راستای تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات احداث گلخانه در استان کرمانشاه شاهد هستیم و به زودی کرمانشاه به یکی از استان‌های پیشرو در احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل می‌شود .

طهماسبی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه روش‌های نوین آبیاری با یارانه 85 درصدی در کشور در حال اجرا بوده، افزود: توسعه روش‌های نوین آبیاری یک برنامه ملی در راستای بهره‌وری مصرف آب است .

وی تصریح کرد: استفاده از آب سبز یکی دیگراز برنامه های ملی بوده که در استان‌های آذربایجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام در راستای استفاده از آب باران مورد توجه بوده تا در مناطقی که 400 میلی‌متر بارندگی دارند از آب باران برای کشت محصولات زراعی و باغبانی استفاده شود .

وی اضافه کرد: طرح احداث باغ در اراضی شیبدار نیز در 500 هزار هکتار از اراضی کشور توسط مجلس مصوب شده که در برنامه ششم توسعه در دستور کار بوده که این طرح باعث جلوگیری از جاری شدن سیلاب در طول سال، ایجاد سطح سبز برای جلوگیری از ریزگردها و ایجاد شغل و تولید می‌شود .

در این نشست، مدیرعامل بانک کشاورزی نیز گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بانک کشاورزی جزء برترین بانک‌ کشور بوده که در سال 95 با راه‌اندازی 7 هزار بنگاه تولیدی به مبلغ 2هزار و 650 میلیون تومان نقش برجسته‌ای را در اقتصاد کشور داشته و مورد تقدیر معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته است .

شهیدزاده افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از سیاست‌های مهم در اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است که اولویت اول بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات در دستور کارقرار گرفته است .

وی با اشاره به اجرا و تحقق بیش از 60 درصد برنامه توسعه گلخانه در سال 95 خاطرنشان کرد: 1500 هکتار در سال گذشته برنامه‌ریزی شده که این روند ادامه دارد .

شهیدزاده تصریح کرد: توسعه گلخانه ها با ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و با نرخ بسیار پایین است .

وی در پایان در خصوص بخشش جریمه بدهکاران زیر 100 میلیون تومان طبق تبصره 35 قانون بودجه سال 95 و تبصره 16 قانون بودجه در سال 96 گفت: دولت ملزم کرده بدهکارانی را که تسهیلات زیر 100 میلیون دارند با پرداخت اصل بدهی، جریمه دیرکرد آنها را بخشیده و تاکنون 170 هزار خانوار از این اقدام بهره‌مند شده اند و امسال نیز این روند ادامه دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید