Iranian Agriculture News Agency

گسترش تولید کشاورزی سالم به بازار داخلی و خارجی

لائوس بر ایجاد کشاورزی سالم و ارگانیک تمرکز می کند

"گسترش تولید کشاورزی سالم برای عرضه به بازار و همچنین بهبود دسترسی به بازار بین المللی می تواند به افزایش رشد در بخش تولید محصولات ارگانیک لائوس (1) کمک کند." این مطلب را وزیر کشاورزی و جنگلداری لائوس گفت.

لائوس بر ایجاد کشاورزی سالم و ارگانیک تمرکز می کند

"گسترش تولید کشاورزی سالم برای عرضه به بازار و همچنین بهبود دسترسی به بازار بین المللی می تواند به افزایش رشد در بخش تولید محصولات ارگانیک لائوس (1) کمک کند." این مطلب را وزیر کشاورزی و جنگلداری لائوس گفت.

به گزارش ایانا از "نیشن مولتی مدیا"، این درحالی است که دپارتمان کشاورزی، وزارت کشاورزی و جنگلداری با پشتیبانی از گروه های کشاورزان محلی به انتقال از روش های تولید محصولات غیر آلی به گزینه های ارگانیک کمک می کند.

آن ها به دنبال گسترش دامنه و حجم تولید ارگانیک با درک بیشتر در مورد کشاورزی ارگانیک در میان کشاورزان لائوس و ارائه پشتیبانی فنی هستند.

این نهاد نه تنها قصد دارد تولید محصولات سالم کشاورزی را گسترش دهد، بلکه در نظر دارد برنامه ریزی های بازاریابی را براساس تجزیه و تحلیل تقاضاهای بازار در سطح داخل و خارج از کشور انجام دهد و استانداردهای کمیت، کیفیت و قیمت را تامین کند.

آن ها قصد دارند که به ایجاد و توسعه سیستم بازار محلی با ایجاد گروه های خریداران برای دسترسی مناسب کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به رستوران ها، هتل های محلی و بازار های کوچک برای کالاهایی مانند برنج، قهوه، چای، سبزیجات و سایر محصولات اقدام کنند.

این اداره همچنین به دنبال گسترش بازار های دائمی برای فروش محصولات ارگانیک در استان های هدف و ایجاد یک سیستم تضمین برای مدیریت تولید و قیمت است.

ویلاسویک کیناونگ ، مدیرکل دپارتمان کشاورزی وزارت کشاورزی و جنگلداری گفت: "ثبت نام 39 شرکت و گروه های کشاورزان به همراه دو هزارو 785 خانواده تحت طرح کشاورزی ارگانیک انجام شده است."

منطقه کنونی اختصاص داده شده به رشد کشاورزی ارگانیک حدود هفت هزارو 984 هکتار است که انتظار می رود عملکردی در حدود سه هزارو 775 تن در سال داشته باشد.

این درحالی است که اکنون گروه کشاورزی ارگانیک وین تیان (پایتخت لائوس) دارای سالن های توزیع مختلف در سراسر شهر است. همچنین در روستای لوانگ در منطقه زیستا هر هفته چهارشنبه و شنبه ، صبح ها بازار محصولات ارگانیک برگزار می شود. در عین حال طیف وسیعی از محصولات مشابه را می توان در منطقه سیختبونگ در روزهای دوشنبه و پنجشنبه بعد از ظهر و در بازار هوایهونگ در منطقه چانتابولی در هر شنبه صبح پیدا کرد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- لائوس، کشوری محصور در خشکی و وین‌تیان پایتخت این کشور، واحد پول آنکیپاست. لائوس از شمال‌غربی با میانمار و چین، از شرق باویتنام، از جنوب با کامبوج و از غرب با تایلند هم‌مرز است. کشور لائوس در حالی که یکی از فقیرترین کشورهای جنوب شرق آسیا است، درعین‌حال یکی از جذاب‌ترین آن‌ها نیز هست. لائوس کشوری کوهستانی است که جنگل‌های سرسبز استوایی سراسر آن را پوشانده است. این کشور با باران‌های سنگین موسمی دارای آب و هوایی استوایی و گرمسیری است . برنج، ذرت، سبزی از فرآورده‌های کشاورزی لائوس به شمار می روند. همچنین حدود ۸۰ درصد از مردم این کشور از راه کشاورزی گذران زندگی می‌کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید