Iranian Agriculture News Agency

باوجود پروتکل های قوی صنعت و اقدامات فصلی

اتحادیه اروپا در طول ماه ژوئن، 5 نوع آفت در مرکبات آفریقای جنوبی یافت

در ماه ژوئن امسال، اتحادیه اروپا با وجود پروتکل های قوی صنعت و اقدامات فصلی، مداخلات 5 نوع بید مرکبات1(FCM) را در محموله های مرکبات آفریقای جنوبی شناسایی کرد.

اتحادیه اروپا در طول ماه ژوئن، 5 نوع آفت در مرکبات آفریقای جنوبی یافت

در ماه ژوئن امسال، اتحادیه اروپا با وجود پروتکل های قوی صنعت و اقدامات فصلی، مداخلات 5 نوع بید مرکبات 1 (FCM) را در محموله های مرکبات آفریقای جنوبی شناسایی کرد.

به گزارش ایانا از سایت " producebusinessuk " دون ژوبرت (Deon Joubert) ، نماینده ویژه انجمن تولیدکنندگان مرکبات 2 (CGA) ؛ دسترسی به بازار و مسائل اتحادیه اروپا در جنوب آفریقا، بیانیه ای صادر کرد که همه این موارد در فرانسه اتفاق افتاده است.

او گفت: "ما می دانستیم که شرایط تولید مرکبات در سال 2017 بسیار سخت تر از سال 2016 بود. این به معنای آن است که تمامی ذی نفعان ما باید مراقب مدیریت محصولات اتحادیه اروپا در سال جاری باشیم و آن ها را از ابتلا به مداخلاتی مانند بید مرکبات و لکه های سیاه مرکبات 3 (CBS) حفظ کنند."

گزارش یوروفیت در پایان ماه می 2017 همچنان سوابق عدم انطباق مرکبات آفریقای جنوبی را بدون اف سی ام و سی بی اس نشان می داد که بسیار مهم بود، اما متأسفانه در پایان ماه ژوئن 2017 گزارش ها مداخلات 5 نوع اف سی ام را در مرکبات آفریقای جنوبی در فرانسه شناسایی کرد.

گروه های متمرکز بر کالاها اظهار داشته اند که این مسئله، به ویژه با در نظر گرفتن اقدامات بسیار دقیق و اجرای پروتکل های سال 2017 از سوی انجمن تولیدکنندگان مرکبات، بسیار ناامیدکننده است.

ژوبرت گفت که این پروتکل ها در اکثریت بزرگی از موارد پیشگیری از اف سی ام دنبال نشده است.

او به روشنی بیان کرد که جدا از نگرانی های کم و ارزیابی های برجسته، که کار بسیار خوبی است و از سوی همه انجام شده است، هنوز هیچ نوع نشانه ای برای سی بی اس در این فصل به ثبت نرسیده است.

او اشاره کرد که معمولاً دوره خطر این نوع بیماری های قارچی در طول ماه های آگوست تا اکتبر است؛ زمانی که مرکبات نوع والنسیا (Valencias) وارد بازار می شود که بسته بندی آن ها از چند هفته پیش آغاز شده است.

بنابراین، لطفا در انجام تمامی اقداماتی که خطر را کاهش می دهد کوشا باشید. ما نمی خواهیم موقعیت عالی سلامت گیاه را که طی سه فصل گذشته به دست آورده ایم با بیماری قارچی سی بی اس از بین ببریم.

شکاف های احتمالی در پروتکل

طبق گفته ژوبرت، در طول بخش اولیه مبارزه اروپا با اف سی ام هشدارها و نگرانی هایی وجود داشت، اما در اغلب موارد چندین نمونه تشخیص اشتباه و یا لاروهای مرده دیده شد که به معنای موفقیت اقدام های صورت گرفته بود.

او توضیح داد که این بدان معناست که اقدامات سختگیرانه برای اف سی ام در اکثر موارد در صنعت پذیرفته شده است.

او گفت: "متأسفانه در حال حاضر مداخلات 5 نوع اف سی ام را در محصولات موجود در فرانسه داشته ایم و تجزیه و تحلیل آن ها برای بستن حلقه شکاف های احتمالی در اقدامات و پروتکل های ما ضروری است."

انجمن تولیدکنندگان مرکبات تیم کاری را با کمک گروه بین المللی تحقیقات مرکبات 4 (CRI) راه اندازی کرده که مداخلات تمامی انواع اف سی ام را در اتحادیه اروپا با کمک بخش کشاورزی، جنگلداری و شیلات 5 (DAFF's) تجزیه و تحلیل می کند. ما به یادگیری بیشتر درباره الگوبرداری، اشتباهات احتمالی و موفقیت ها نیازمندیم در حالی که هم اکنون تمامی اقدامات شناخته شده برای اف سی ام را اعمال و برخی از آن ها را در طول فصل 2017 آزمایش می کنیم.

این کار برای راه اندازی یک سیستم مدیریت خطر معتبر برای اف سی ام در سال جاری از سوی بخش کشاورزی، جنگلداری و شیلات به کمیسیون اتحادیه اروپا تا قبل از پایان امسال است.

از آن جایی که اخطارهای اخیر نگران کننده است، ژوبرت درخواست کرد که تمامی اقدامات تا پایان فصل همچنان ادامه داشته باشد.

افق تهدید

ژوبرت انتظار دارد که اف سی ام در فصل آینده بیماری اعلام شده ای در اتحادیه اروپا باشد.

او گفت: "این کار فرآیند بسیار فرّاری بود و آفریقای جنوبی مجبور شد که تمامی منابع خود را تا پایان سال گذشته بکشاند تا در طول این مدت قوانین اتحادیه اروپا و جلوگیری از "تعطیلی" صادرات مرکبات خود را حفظ کند."

او می گوید: "ما توانستیم به کمک برنامه ریزی دقیق؛ همکاری با تمامی گروه های علاقه مند؛ سازمان دهی دستورات سیاسی و قانونی سازمان تجارت جهانی؛ پیشنهاد گزینه های کارآمد و در نهایت پشتیبانی بسیار قوی از دوستان و مخاطبان در اتحادیه اروپا، متن قانونی را برای اف سی ام به ثبت برسانیم که برای آفریقای جنوبی راحت نخواهد بود اما قابل اجراست."

بنابراین او گفت که پشتیبانی کامل از کلیه صنایع مرکبات آفریقای جنوبی برای نهایی کردن سیستم مدیریت خطر معتبر اف سی ام ها در سال 2018 ضروری است.

در حالی که اخبار منتشر شده فقط حاکی از ثبت رکورد مداخلات اف سی ام بر روی صنعت مرکبات آفریقای جنوبی است، احتمالاً فشار سیاسی و موذی گری هایی نیز به آن افزوده شده است.

همچنین شاید این کار فرصت مناسبی برای یادآوری اصرار اسپانیایی ها بر اجباری شدن "درمان سرد 6 " برای تمام انواع مرکبات آفریقای جنوبی است که وارد اروپا می شود.

ژوبرت در نهایت گفت: "هزینه ها و الزامات لجستیکی، فاجعه کاملی برای صنعت مرکبات آفریقای جنوبی است (بنابراین ما مجبوریم که برنامه های کنونی را برای اف سی ام به اجرا درآوریم). اگر ما در روند فعلی مان شکست بخوریم، این تهدید در افق این مسئله باقی خواهد ماند."

پانوشت:

1. False Codling Moth

2. Citrus Growers Association

3. citrus black spot (که نوعی بیماری قارچی است)

4. Citrus Research International

5. Department of Agriculture, Forestry and Fisheries

6. Cold Treatment : ذخیره سازی مرکبات در دمای 2 تا 3 درجه سانتی گراد به مدت 14 تا 16 روز که حشرات آفت در این میوه ها را از بین می برد. این روش جایگزین استفاده از بخار برومید متیل (Methyl Bromide) شده که ماده ای سمّی است و طول عمر مرکبات را کاهش می دهد.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید