Iranian Agriculture News Agency

حجتی در دیدار با وزیر غذا و کشاورزی غنا اعلام کرد:

هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات فرآورده‌های لبنی در سال جاری/ جمهوری غنا ماشین‌های کشاورزی، تاسیسات گلخانه‌ای و کود نیاز دارد

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر غذا و کشاورزی جمهوری غنا گفت: برای صادرات یک میلیارد دلاری فرآورده‌های لبنی در سال 1396 هدفگذاری کرده‌ایم.

هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات فرآورده‌های لبنی در سال جاری/ جمهوری غنا ماشین‌های کشاورزی، تاسیسات گلخانه‌ای و کود نیاز دارد

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر غذا و کشاورزی جمهوری غنا گفت: برای صادرات یک میلیارد دلاری فرآورده‌های لبنی در سال 1396 هدفگذاری کرده‌ایم .

به گزارش ایانا از پیام رسان جهاد کشاورزی، محمود حجتی در این دیدار یادآوری کرد: در گذشته واردکننده لبنیات، مرغ و گندم بودیم، اما امروز افزون بر تامین نیاز داخلی به صادرکننده این محصولات تبدیل شده‌ایم .

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صادرات یک میلیارد دلاری فرآورده‌های لبنی در سال 1396 هدفگذاری کرده‌ایم .

حجتی افزود: ایران در تولید گلخانه‌ای دارای برند جهانی و در زمینه دامپروری و خدمات دامپزشکی برخوردار از تجربیات زیادی است .

وی تاکید کرد: موسسه واکسن و سرم سازی رازی با بیش از 90 سال قدمت، بزرگ‌ترین مرکز منطقه در این زمینه است .

این مسوول ادامه داد: کشت‌های فشرده و گلخانه‌ای با توجه به صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در دستور کار ما قرار دارد .

حجتی تصریح کرد: این دستاوردها حاصل به‌کارگیری راهبرد افزایش بهره‌وری و بهره‌گیری از دانش فنی روز بوده است .

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی برای پیگیری مصوبات و گسترش همکاری‌های کشاورزی دو کشور تاکید کرد .

وی گفت: در زمینه زیرساخت‌ها، سدسازی، راه‌سازی، تولید و عرضه دارو و خدمات پزشکی، عرضه کودهای شیمیایی و آلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تحقیقات کشاورزی، مبادله بذر و ژرم و آموزش و ترویج کشاورزی ظرفیت همکاری وجود دارد .

نیاز غنا به ماشین‌های کشاورزی، تاسیسات گلخانه‌ای و کود

وزیر غذا و کشاورزی جمهوری غنا در این دیدار گفت: راهبرد کشت برای تولید غذا و ایجاد اشتغال در دستور کار کشور ما قرار دارد .

" اسو آفریه آکوتو" اضافه کرد: توسعه دامپروری و صنایع لبنی برای ما مهم است و برهمین اساس به ماشین‌های کشاورزی، تاسیسات گلخانه‌ای و کود نیاز داریم .

وی افزود: به دنبال این هستیم که نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌زودی در «آکرا» پایتخت غنا، برگزار شود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید