Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

سوزاندن کاه و کلش جرم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به پایان یافتن برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو در نواحی مرکزی و جنوبی استان بویژه شهرستان اردبیل سوزاندن کاه و کلش توسط کشاورزان را جرم دانست.

سوزاندن کاه و کلش جرم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به پایان یافتن برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو در نواحی مرکزی و جنوبی استان بویژه شهرستان اردبیل سوزاندن کاه و کلش توسط کشاورزان را جرم دانست .

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، محمد خداپرست گفت: در روزهای اخیر تعدادی از کشاورزان اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود می ‌کنند که کاری غیراصولی است .

او گفت: بر اساس قوانین و مقررات محیط زیست سوزاندن کاه و کلش جرم محسوب شده و متخلفین بهدلیل تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی خواهند شد .

او از کشاورزان استان خواست برای حفظ خاک و جلوگیری از آلودگی محیط‌ زیست، از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود به ویژه در محدوده شهری و سکونتگاه‌ ها جدا خودداری کنند .

وی افزود: متاسفانه برغم اطلاع رسانی های قبلی از طریق صدا و سیمای مرکز استان، چاپ و پخش بروشور و اطلاعیه و نصب پلاکارد در مبادی ورودی و خروجی شهر، گفتگوی چهره به چهره با دهیاران جهت اطلاع رسانی به کشاورزان و برگزاری کلاس های آموزشی توسط جهاد کشاورزی، باز هم شاهد سوزاندن کاه و کلش باقی مانده مزارع توسط کشاورزان هستیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از عموم همشهریان و همیاران محیط زیست خواست هر گونه گزارش آتش زدن کاه و کلش را با شماره تماس ارتباطات مردمی 1540در میان بگذارند .

سوزاندن کاه و کلش باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌های زنده خاک، مواد غذایی، کاهش حاصلخیزی و افزایش درصد فرسایش خاک شده و آلودگی هوا و محیط زیست را نیز به دنبال دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید