Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد:

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه 8000 کارشناس نظام نوین ترویج در سراسر کشور/ رشد 18 درصدی سرانه آموزشی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه هشت‌هزار کارشناس نظام نوین ترویج در سراسر کشور خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه 8000 کارشناس نظام نوین ترویج در سراسر کشور/ رشد 18 درصدی سرانه آموزشی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه هشت‌هزار کارشناس نظام نوین ترویج در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر اسکندر زند در جلسه شورای معاونان این سازمان با تقدیر از رؤسای سازمان های جهاد کشاورزی در استان هایی که تاکنون در اجرای برنامه های پایلوت آموزشی ویژه کارشناسان نظام نوین ترویج با سازمان همکاری خوبی داشتند، از فراگیر شدن این دوره های آموزشی در سراسر کشور خبر داد و افزود: تاکنون دوره های آموزشی ویژه کارشناسان شاغل در نظام نوین ترویج در شش استان برگزار شده است و برنامه ریزی های اجرایی برای 18 استان نیز نهایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش کارشناسان مسئول پهنه های تولیدی کشاورزی، پیگیری این موضوع را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و بر ضرروت توسعه آن به سایر حوزه های تخصصی کشاورزی تأکید کرد.

تأمین اعتبار لازم برای فعال نمودن ظرفیت های مراکز آموزشی سازمان در استان های کمتر برخوردار از دستورات رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بود که مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه ای بین معاونت ترویج ومعاونت آموزش در راستای سرعت بخشیدن به اجرای دوره های آموزشی کارشناسان نظام نوین ترویج در سراسر کشور انجام شود.

مدیر کل دفتر آموزش کارکنان نیز در این جلسه با اشاره به کل دوره های برگزارشده، میزان رشد سرانه آموزشی را نسبت به سال 94، 18 درصد و معادل 47 ساعت به ازای هر فرد اعلام کرد.

میثمی تبار در بیان اهمیت اجرای برنامه های آموزشی ویژه کارشناسان مسئول پهنه های تولیدی شاغل در نظام نوین ترویج به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در این باره اشاره کرد و افزود: آموزش کارشناسان جدیدالاستخدام در نظام نوین ترویج از تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی است و همزمان با ابلاغ نظام نوین ترویج این موضوع به عنوان یکی از اولویت های معاونت آموزش سازمان در دستور کار قرار گرفت.

وی برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، عمومی و مدیریتی را از جمله برنامه های کلان آموزشی اجرا شده تاکنون برشمرد و در این باره به بیان گزارش پیشرفت اجرایی برنامه های آموزشی به تفکیک استانی پرداخت.

وی با بیان اینکه معاونت آموزش سازمان در توانمند سازی علمی و مهارتی کارشناسان نظام نوین ترویج مصمم به اجرای اثربخشی است، بیان داشت: پس از برگزاری هر دوره آموزشی نرخ یادگیری فراگیران طبق شاخص‌ها محاسبه شده و در مرحله بعد نرخ تغییر رفتار مهارتی کارشناسان آموزش دیده طی نظارت های مستمر سنجش خواهد شد.

میثمی تبار همچنین سرانه آموزش کارشناسان نظام نوین ترویج مستقر در دهستان ها را با رشد قابل توجهی نسبت به گذشته به میزان 27 ساعت به ازای هر فرد اعلام کرد.

برگزاری دوره های آموزشی کارشناسان نظام نوین ترویج ویژه دهستان ها و کیفیت آن، تدوین پیش نویس نظام ارجاع در ترویج کشاورزی، تدوین طرح تحول در بخش کشاورزی با رویکرد توانمندسازی و فرآیندهای ارزشیابی اعضای غیر هیات علمی شاغل در ستاد سازمان از دیگر موضوعاتی بود که در شورای معاونان سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسب در این باره اتخاذ شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید