Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار:

راه ورود محموله گیاهی غیربهداشتی پنبه دانه به کشور بسته شد

مدیر سازمان جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: از ورود بیش از 2 هزار تن محموله گیاهی که شرایط بهداشت گیاهی را رعایت نکرده بود، ممانعت به عمل آمد.

راه ورود محموله گیاهی غیربهداشتی پنبه دانه به کشور بسته شد

مدیر سازمان جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: از ورود بیش از 2 هزار تن محموله گیاهی که شرایط بهداشت گیاهی را رعایت نکرده بود، ممانعت به عمل آمد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدرضا ضیایی با اشاره به اهمیت پست قرنطینه گیاهی، اظهار کرد: وظیفه قرنطینه گیاهی، حفاظت و صیانت از عرصه های کشاورزی و منابع طبیعی کشور در مقابل ورود، استقرار، انتشار و خسارتزایی عوامل قرنطینه داخلی و خارجی است .

وی کارشناسان قرنطینه گیاهی را سربازانی خدوم برشمرد که وظیفه حفاظت از امنیت و سلامت کشاورزی، غذایی و اقتصادی کشور را عهده دار هستند و افزود: امسال اعمال مقررات و قوانین قرنطینه گیاهی بر روی محموله‌های کشاورزی وارداتی به خوبی انجام شده است .

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، بر روی بیش از 14 هزار تن محموله کشاورزی وارداتی اعمال مقررات و قوانین قرنطینه گیاهی انجام شده است، گفت: از ورود 2 هزار و 200 تن محموله گیاهی که شرایط بهداشت گیاهی را رعایت نکرده بودند، ممانعت شد و محموله مذکور به کشور آذربایجان که صادرکننده بود، عودت داده شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید