Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

انتقال تعاونی‌های کشاورزی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان مرکزی تعاون روستایی+ شرایط انتقال

تنها تعاونی‌هایی که از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مجوز گرفتند طرف قرار این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرند و می‌توانند در اجرای طرح‌های دولت شرکت کرده و مباشر خرید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی باشند به همین دلیل انتقال تعدادی از تعاونی‌های کشاورزی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انجام می‌گیرد.

انتقال تعاونی‌های کشاورزی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان مرکزی تعاون روستایی+ شرایط انتقال

تنها تعاونی‌هایی که از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مجوز گرفتند طرف قرار این سازمان و سازمان های جهاد کشاورزی قرار می‌گیرند و می‌توانند در اجرای طرح‌های دولت شرکت کرده و مباشر خرید وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان باشند؛ به همین دلیل انتقال تعدادی از تعاونی‌های کشاورزی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در مواردی نیز سازمان تعاون روستایی به این نتیجه رسید که تعداد کافی تعاون روستایی در برخی از بخش‌های کشاورزی وجود ندارد و با این انتقال می‌توان کمبودها را برای خدمات رسانی بهتر به کشاورزان جبران کرد.

حسین صفایی افزود: تعاونی هایی که با قانون سازمان مرکزی تعاون روستایی تأسیس می‌شوند، فراگیر بوده و حسابرسی مستمر در آن‌ها انجام می‌شود؛ به همین دلیل می‌توانند از نظر قانونی و حقوقی در طرح‌های دولت شرکت کنند، در حالی که تعاونی‌های که مجوز خود را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته باشند از این امکان قانونی برخوردار نیستند.

وی با تأکید بر اینکه انتقال این تعاونی‌های کشاورزی به معنی لغو مجوز آن‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست، بیان کرد: با انتقال این تعاونی‌ها به سازمان مرکزی تعاون روستایی، مجوز آنان لغو نخواهد شد، چرا که بر اساس قانون این وزارتخانه و سازمان مرکزی تعاون روستایی هر دو وظیفه گسترش تعاون روستایی و کشاورزی را بر عهده دارند.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان تأکید کرد: هر اقدامی درباره انتقال یا تأسیس تعاونی‌های روستایی و کشاورزی انجام می‌شود در راستای ایجاد بستر مناسب برای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت و کمک به فعالان و تولیدکنندگان این بخش است./

G-960530-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید