Iranian Agriculture News Agency

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم در پنجمین گردهمایی سراسری کشت‌های پاییزه سال زراعی 97 - 96 خواستار شد:

حل مشکل دریافت دستمزد برای کشاورزان/ تجهیز دانش‌آموختگان کشاورزی به سلاح مهارت/ اختصاص بخشی از یارانه کود به آزمون خاک

بخش خصوصی تولید گندم از سازمان تحقیقات خواست تا برای حل مشکلات مختلف کاشت، داشت و برداشت بیشتر تلاش کند.

حل مشکل دریافت دستمزد برای کشاورزان/ تجهیز دانش‌آموختگان کشاورزی به سلاح مهارت/ اختصاص بخشی از یارانه کود به آزمون خاک

بخش خصوصی تولید گندم از سازمان تحقیقات خواست تا برای حل مشکلات مختلف کاشت، داشت و برداشت بیشتر تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایانا، امروز رئیس بنیاد توانمندسازی گندم در پنجمین گردهمایی سراسری کشت‌های پاییزه سال زراعی 97 - 96 گفت: تقاضای ما از محققان و پژوهشگران بخش کشاورزی این است که برای حل مشکلات و مسائل کشاورزی اقدامات مؤثر بیشتری انجام دهند.

علی‌قلی ایمانی با اشاره به اینکه تحقیقات می‌تواند مسائل موجود در مزرعه را به حداقل برساند، افزود: استفاده از ارقام مختلف بذر، کود و سم استاندارد، ماشین‌آلات مختلف و راهکارهایی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین کاهش هزینه تولید مهم‌ترین مسائلی است که باید برای کشاورز دغدغه‌ای به همراه نداشته باشد.

وی بیان کرد: همچنین برای تداوم و پایداری تولید و ایجاد انگیزه اقتصادی برای کشاورز بسیار ضروری است و باید در این مسیر منافع زارع دیده شود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم دانش‌آموختگان بخش کشاورزی را به سربازانی بدون سلاح تشبیه کرد و ادامه داد: این افراد وقتی از مهارت کافی برخوردار نباشند، نمی‌توانند در بخش کشاورزی نقشی مفید ایفا کنند؛ بنابراین تجهیز آن‌ها به علم روز و دانش کافی بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.

ایمانی از وزیر جهاد کشاورزی خواست که برای توجه بیشتر به بخش بازرگانی، مشکل دریافت دستمزد برای کشاورزان را حل کرده و با پیگیری قاطعانه، قیمت تضمینی را برای محصولات مختلف دنبال کند.

وی افزایش سرمایه‌گذاری در کشاورزی را یکی از موارد کاهش هزینه و اقتصادی شدن تولید دانست و تأکید کرد: توجه به چگونگی انتقال و مصرف آب جهت افزایش راندمان و بهره‌وری با توجه به شرایط اقلیمی کشور باید مدنظر قرار بگیرد. همچنین باید بخشی از یارانه کود به بخش آزمون خاک تعلق گیرد تا جهت حفظ پایداری آب، خاک و محیط زیست اقدامات مؤثری صورت گیرد.

ایمانی یادآور شد: سال‌های گذشته با وجود کشت 6.5 میلیون هکتار گندم، کشور به واردات شش تا هفت میلیون تن از این محصول وابسته بود که خوشبختانه با تلاش وزارت جهاد کشاورزی و همت گندمکاران، خودکفایی در این زمینه میسر شد.

وی اعضای بنیاد توانمندسازی گندم را در جهت پیشبرد تولید و استمرار خودکفایی و کاهش ضایعات و افزایش راندمان تولید در کنار مسئولان و محققان کشور همراه دانست./

V-960614-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید