Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به ایانا خبر داد:

افزایش طرح‌های حمایتی بخش کشاورزی در فاز دوم هدفمندی

افزایش طرح‌های حمایتی بخش کشاورزی در فاز دوم هدفمندی
افزایش طرح‌های حمایتی بخش کشاورزی در فاز دوم هدفمندی

طرح‌ها و پروژه‌های بخش کشاورزی با اندکی تغییر و افزایش تعدادی از طرح‌ها به دبیرخانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال ایانا در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: تمام آمادگی‌های لازم در وزارت جهاد کشاورزی برای ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد.

محمدعلی نیکبخت افزود: همان‌گونه که در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها تمامی اعتبارات مورد نیاز بخش کشاورزی تأمین شد، برای فاز دوم نیز تمام آماگی‌های لازم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: رقمی که بخش کشاورزی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در فاز اول نیازمند بود، در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت و جذب و توزیع استانی آن نیز به‌موقع انجام شد.

نیکبخت ادامه داد: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، هر زمانی که بخواهد اجرایی شود، تعدادی طرح به 9 پروژه اصلی حمایتی اضافه شده است که امیدواریم بدین ترتیب حمایت‌های بیشتری از بخش کشاورزی انجام شود.

تلاش برای حمایت بیشتر از بخش کشاورزی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی تلاش می‌کند تا در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی میزان هزینه‌کرد بخش کشاورزی از کاهش برخوردار شود.

وی یادآور شد: بدین ترتیب سعی می‌شود رایزنی‌هایی انجام شود تا بخش کشاورزی مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

نیکبخت تأکید کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشخص نیست، اما امیدواریم که با در اختیار گذاشتن تسهیلات مورد نیاز بتوانیم طرح‌ها و پروژه‌های این فاز را در مدت کمتری به انجام برسانیم.

وی اظهار داشت: در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح ساختار بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف به‌جای پنج سال در سه سال انجام شد. در فاز دوم نیز سعی می‌شود که این اقدام انجام شود./

خبرنگار: مژگان ستار

A-910324-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید