Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی برنامه کارآموزی کشاورزی برای فارغ التحصیلان/ 40 درصد از آفریقایی ها 15 تا 20 سال سن دارند/ 70 درصد از 60 درصد جوانان آفریقایی با مبلغ کمتر از 2 دلار در روز زندگی می کنند

آژانس بین المللی توسعه ایالات متحده امریکا با همکاری برنامه آفریکا لید، یک شبکه مشارکت کارآموزی به نام کارآفرینی برای به روزرسانی به فرصت ها را تاسیس کرده است.

راه اندازی برنامه کارآموزی کشاورزی برای فارغ التحصیلان/ 40 درصد از آفریقایی ها 15 تا 20 سال سن دارند/ 70 درصد از 60 درصد جوانان آفریقایی با مبلغ کمتر از 2 دلار در روز زندگی می کنند

آژانس بین المللی توسعه ایالات متحده امریکا 1 (USAID) با همکاری برنامه آفریکا لید 2 (Africa Lead) ، یک شبکه مشارکت کارآموزی به نام کارآفرینی برای به روزرسانی به فرصت ها 3 (EOpAct) را آغاز کرده است.

این برنامه مهارت های کارآفرینی و حرفه ای را برای بهره برداری از فرصت های موجود در صنعت برای جوانان فراهم می کند.

برنامه ای اُپ اَکت، توسط سازمان کشاورزی تولیدکننده محصولات گیاهی طبیعی و پایدار آفریقایی 4 (ASNAPP) در حال اجراست و در نظر دارد شکاف مهارت های میان صنعت، دانشگاه و فارغ التحصیلان را پر کند.

همچنین تلاش می کند مهارت های جوانان را با صنعت سازگار کند و همزمان مهارت های کارآفرینان کوچک و متوسط را پربار، سودآور و رقابتی سازد.

کارآفرینی برای به روزرسانی فرصت ها، مختص برنامه های مرتبط با صنعت است که صرفا بر روی کشاورزی و زنجیره ارزش کسب و کار کشاورزی به ویژه بخش های باغبانی، دامداری و غلات هدف گذاری شده است.

جوانان غنایی فرصتی برای کارآموزی و تلاش در زمینه های مختلف کشاورزی تحت هدایت یو اس دی آ و همکاری با آفریکا لید به دست آورده اند.

آقای دان آکوآیا (Dan Acquaye) ، مدیر اجرایی اَسنآپ (ASNAPP) ، گفت که ای اُپ اَکت در آکرا (Accra) ، پایتخت غنا، اجرا شده است که حدود 30 درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقا و معیشت 70 درصد از آفریقایی ها به کشاورزی بستگی دارد.

وی گفت که 40 درصد از مبادلات خارجی آفریقا به کشاورزی اختصاص دارد و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی 4 برابر اثرات اقتصادی بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در سایر بخش ها دارد.

آکوآیا گفت که آفریقا جوان ترین جمعیت جهان را دارد و هر سال 10 تا 12 میلیون نفر به جمعیت جوانان افزوده می شود، در حالی که سن 40 درصد از آنان کمتر از 15 و 20 سال است.

به هر حال، او اشاره کرد که جوانان 60 درصد از جمعیت بیکاران آفریقا را تشکیل می دهند که حدود 70 درصد از آنان با مبلغ کمتر از 2 دلار در روز زندگی می کنند.

وی به وضوح اعلام کرد که این برنامه فقط مخصوص دانش آموزان، کارآفرینان کوچک تا متوسط و فارغ التحصیلانی با سابقه کشاورزی نیست و دیگر مشاغل و آنانی که پیش زمینه های دانشگاهی دارند نیز می توانند از آن استفاده کنند.

پانوشت:

1. United States Agency for International Development

2. برنامه ظرفیت سازی اولیه برای تغذیه آینده که در منطقه جنوب صحرای آفریقا اجرا می شود.

3. Entrepreneurship for Opportunity Actualization

4. Agribusiness in Sustainable Natural African Plant Products

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید