Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال در جمع خبرنگاران:

واردات 500 هزار تنی کنجاله سویا بازار را تنظیم خواهد کرد/ کشتی 18 هزار تنی کنجاله سویا در بندر امام پهلو گرفت

به‌منظور تنظیم بازار نهاده‌های دامی، کشتی 18 هزار تنی کنجاله سویا در بندر امام پهلو گرفته و پس از رفع مسائل بانکی، توزیع آن در داخل کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال با اعلام این مطلب در کنفرانس خبری خود که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شده بود، گفت: پس از انتقال شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌منظور تنظیم بازار نهاده‌های دامی، واردات برخی از نهاده‌ها توسط این مؤسسه صورت می‌گیرد.

محمدرضا شافعی‌نیا افزود: به‌منظور رفع بحران موجود در بازار نهاده‌های دامی به‌ویژه کنجاله سویا، امروز یک کشتی 18 هزار تنی کنجاله سویا در بندر امام پهلو گرفته است که پس از حل مسائل بانکی، توزیع آن آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از واردات سویا، کاهش قیمت آن است و تلاش می‌شود کشتی‌های متعددی که در حال بارگیری واردات سویا هستند، به‌صورت هر 15 روز یک‌بار اقدام به واردات این نهاده کنند.

شافعی‌نیا ادامه داد: پس از کشتی 18 هزار تنی، کشتی 27 هزار تنی کنجاله سویا که هم‌اکنون در حال بارگیری است، حرکت خود را از بندر بمبئی واقع در کشور هند به سمت بندر امام در ایران آغاز خواهد کرد که با توجه به کوتاهی مسافت، به‌نظر می‌رسد عملیات انتقال کمتر از یک هفته به طول انجامد.

وی تصریح کرد: سقف واردات کنجاله سویا توسط این مؤسسه 200 تا 500 هزار تن برای سال جاری است. هرچند نیاز بازار به نهاده‌های دامی یک تا 1.5 میلیون تن است، اما علاوه بر این مؤسسه، سایر اتحادیه‌ها نیز اقدام به واردات خواهند کرد.

شافعی‌نیا یادآور شد: واردات یک میلیون تن ذرت و 200 هزار تن جو نیز علاوه بر 200 تا 500 هزار تن کنجاله سویا، در دستور کار این مؤسسه قرار دارد که توزیع آن توسط اتحادیه تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ و دامداران و همچنین اتحادیه تازه‌تأسیس واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور صورت خواهد گرفت.

400 میلیارد تومان منابع مالی بیمه کشاورزی و صنایع وابسته

مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه تأکید کرد: توسعه بیمه کشاورزی یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در طول سال گذشته تلاش شده با فعالیت‌های صورت‌گرفته و تعامل با بیمه مرکزی، سرمایه اولیه این بیمه از 40 میلیارد نخست، به 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: تشکل‌ها برای تأمین سرمایه مذکور با چالش روبه‌رو هستند و تلاش می‌کنند تا پس از رفع مشکلات موجود، فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شود.

شافعی‌نیا پیش‌بینی کرد؛ از یک تا دو ماه آینده، فعالیت‌های بیمه کشاورزی و صنایع وابسته در حوزه بیمه محصولات کشاورزی، ماشین‌آلات، مزارع و بیمه عمر جزو چتر حمایتی بیمه‌ای کشاورزان محسوب شود.

خط تولید واکسن در سودان و سوریه

این مقام مسئول از راه‌اندازی خط تولید واکسن تب برفکی در سودان و سوریه خبر داد و گفت: پس از تأمین منابع مالی توسط کشورها، خط تولید واکسن به‌منظور حمایت از بخش کشاورزی کشورهای مذکور راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین از واردات ماشین‌آلات و مکانیزاسیون برنج خبر داد و افزود: از آنجا که ضریب مکانیزاسیون برنج در شالیزارها اندک بود، واردات ماشین‌آلات مرتبط با برنج در دستور کار قرار گرفته و حجم قابل توجهی از آن وارد کشور شده است./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910324-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید