Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی سازمان چای کشور خبر داد:

ورود ادوات مکانیزه در چند قدمی باغ‌های چای

بررسی‌های برای استفاده از ادوات مکانیزه در باغ‌های چای در حد پایلوت و به‌صورت آزمایشی در حال انجام است تا به‌زودی از این ادوات در باغ‌های چای بهره‌برداری شود.

معاون فنی سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: استفاده از ادوات مکانیزه برای برگ‌چینی علاوه بر آنکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، باعث می‌شود تا برگ‌های باکیفیتی نیز تولید شود.

گودرز خردادپور افزود: در حال حاضر این سازمان با چند شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات و ادوات مکانیزه برگ سبز چای در حال رایزنی است تا در تولید و انتقال این ادوات به باغ‌های چای تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته تعدادی ماشین برگ‌چین در باغ‌های چای وجود داشت که برخی از آنها همچنان نیز در حال کار است و برخی دیگر نیازمند تعمیرات اساسی است.

خردادپور ادامه داد: باغداران چای اکنون از ماشین، قیچی و به‌صورت دستی کار برگ‌چینی را انجام می‌دهند. اما نسبت استفاده از ادوات مکانیزه در باغ‌های چای کمتر از برداشت دستی است.

وی تصریح کرد: تولید انبوه ادوات مکانیزه و ورود آنها به باغ‌های چای نیازمند اعتبارت ویژه است که لازم است اختصاص پیدا کند.

ماشین‌آلات مکانیزه باغ‌های چای در بوته آزمایش

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر ماشین‌آلات مکانیزه‌ای را بررسی می‌کنیم که دارای وزن حدود 1.5 کیلوگرم بوده و بتوانند به‌صورت شارژی در کار برگ‌چینی به چایکاران کمک کنند که البته ادوات فوق دارای نواقصی هستند که باید آنها را مرتفع کنیم.

خردادپور تأکید کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی و افزایش استفاده از مکانیزاسیون، در این بخش استفاده از ماشین‌های برگ‌پهن‌چین در دستور کار است و امیدواریم طی سال‌های آینده این ادوات بتوانند جای خود را در باغ‌های چای باز کنند./

خبرنگار: مژگان ستار

A-910327-03_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید