Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از کشاورزان نمونه سقزی در هفته جهاد کشاورزی

کشاورزی نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است

باید از تمامی فرصت‌ها و امکانات موجود برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه کشاورزی به روش‌های درست استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد سال 90 این اداره، سمپاشی بیش از 30 هزار هکتار از مزارع گندم علیه آفت سن را یکی از برنامه‌های امسال جهاد کشاورزی این شهرستان عنوان و آن را از نظر کمیت نسبت به شهرستان‌های دیگر مطلوب ارزیابی کرد.

محمد پیشداد به کشت 600 هکتار چغندرقند در سال زراعی جاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به نوپا بودن کشت این محصول در سطح شهرستان، موفقیت چشمگیری حاصل شده است.

وی کشت 200 هکتار کلزا، کشت باغ‌های دیم در سطح 300 هکتار در قالب طرح توسعه باغ‌های دیم، اهتمام به برگزاری کلاس‌های ترویجی به‌ویژه در زنبورداری، باغبانی، پرورش گاو شیری و محصولات گلخانه‌ای از دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده در سال زراعی جاری توسط مدیریت جهاد کشاورزی سقز برشمرد.

پیشداد خاطرنشان کرد: با عنایت به این موارد که شهرستان سقز مهم‌ترین تولیدکننده قارچ و نهال‌های پایه رویشی در استان است و با توجه به جمیع تلاش‌های انجام گرفته، می‌توان گفت افق روشنی در زمینه امور کشاورزی در سطح شهرستان نمایان شده و همین امر موجب شده است تا مجموعه جهاد در راستای زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه زیربخش‌های مختلف کشاورزی گام بردارد.

وی ادامه داد: با توسعه زیرساخت‌های کشاورزی محور توسعه شهرستان هم به گردش درآمده و با تسهیلات دولتی، افزایش بودجه عمرانی، همکاری مدیران بستر تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی فراهم است.

فرماندار شهرستان سقز نیز در این جلسه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را از مهم‌ترین عوامل موفقیت در زمینه توسعه کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید از تمامی فرصت‌ها و امکانات موجود برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه کشاورزی به روش‌های درست استفاده کرد.

کریم افشاریان تلاش برای فرهنگ‌سازی را نوعی حمایت از کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان خواند و بر توسعه برنامه‌های حمایتی و راهبردی تقویت و افزایش تولیدات کشاورزان تأکید کرد.

در ادامه این مراسم از 28 نفر از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی شهرستان تجلیل شد.

شش نفر از برگزیدگان نمونه استانی و یک نفر نیز از نمونه‌های کشوری بودند که امروز با حضور مسئولان شهرستان سقز مورد تقدیر قرار گرفتند./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910327-07_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید