Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی به ایانا خبر داد:

ساخت فیلتر هوا برای بالگردهای خدمات ویژه در ایران/ محلول‌پاشی 3000 هکتاری با آفت کرم برگ‌خوار بلوط در جنگل‌های پیران‌شهر

با وجود شرایط سخت اقلیمی، شرکت خدمات ویژه توانست طی دو روز، عملیات اطفاء حریق جنگل‌های طارم را به اتمام برساند.

ساخت فیلتر هوا برای بالگردهای خدمات ویژه در ایران/ محلول‌پاشی 3000 هکتاری با آفت کرم برگ‌خوار بلوط در جنگل‌های پیران‌شهر

با وجود شرایط سخت اقلیمی، شرکت خدمات ویژه توانست طی دو روز، عملیات اطفاء حریق جنگل‌های طارم را به اتمام برساند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: طی سه روز گذشته، اطفاء حریق جنگل‌های طارم توسط تیم خدمات ویژه به انجام رسید و به‌دلیل شرایط اقلیمی سخت، عملیات به طول انجامید، به‌گونه‌ای که 2 شب پیش آتش به‌صورت کامل مهار شد.

احمد طمراسی افزود: با توجه به آنکه پاییز خشکی پیش رو داریم، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرده است که ناوگانی مشتمل بر چهار فروند هواپیما و تیم کاملی برای استقرار بالگردها در مناطق شمالی کشور مستقر شوند.

وی بیان کرد: این استقرار برای آن است که در صورت آتش‌سوزی، عملیات به‌سرعت انجام شود.

طمراسی ادامه داد: با توجه به آنکه پیش‌بینی می‌شود در سایر استان‌ها همچون جنگل‌های شیراز نیز آتش‌سوزی اتفاق بیفتد، یک هواپیما در این استان مستقر شده و در مجموع پنج تیم عملیاتی برای اطفاء حریق جنگل‌ها در سراسر کشور استقرار یافته است.


محلول‌پاشی در سطح 3000 هکتار با B.T در جنگل‌های بلوط پیران‌شهر

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی درباره سایر اقدامات انجام‌شده توسط این شرکت عنوان کرد: بر اساس نیاز سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عملیات مبارزه بیولوژیک با استفاده از B.T در ابتدای سال جاری و ابتدای سال گذشته انجام شد، به‌گونه‌ای که سطح سه‌هزار هکتاری از جنگل‌های پیران‌شهر تحت پوشش قرار گرفت تا عملیات مبارزه با آفت کرم برگ‌خوار بلوط به انجام برسد.

وی یادآور شد: 75 ساعت کار در جنگل‌های پیران‌شهر به انجام رسید تا بدین‌ترتیب به جای استفاده از سم، از مواد بیولوژیک برای مقابله با آفت فوق استفاده شود.


موفقیت قطعه‌سازان ایرانی در ساخت فیلتر هوای بالگرد

طمراسی از تولید فیلتر هوا برای بالگردهای شرکت خدمات ویژه توسط یکی از سازنده‌های داخلی خبر داد و تأکید کرد: تکنولوژی تولید فیلتر هوا توسط یکی از شرکت‌های داخلی حاصل شده و سازمان هواپیمایی کشوری نیز این قطعه را مورد تأیید قرار داده است تا نیاز کشور در این زمینه مرتفع شده و هر قطعه فیلتر با قیمت کمتر از 100 هزار تومان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: در زمان‌های گذشته که شرکت خدمات ویژه از حیطه اختیارات دولت خارج و به بخش خصوصی واگذار شد، تنها دو هواپیمای عملیاتی در عرصه وجود داشت، اما بازگشت دوباره به وزارت جهاد کشاورزی در شرایط حاضر سرجمع 22 فروند هواپیما اقدامات مربوط به اطفاء حریق، سم‌پاشی و سایر عملیاتی که برای بخش کشاورزی مورد نیاز است را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: 11 فروند از هواپیماهای موجود عملیاتی بوده که دو فروند آن آموزشی برای کادر پروازی، هشت فروند در حال کار و یک هواپیما نیز در حالت آماده‌باش داریم. علاوه بر آنکه 11 هواپیمای دیگر نیز قابلیت پرواز داشته و برای شرایط اضطرار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طمراسی در پایان گفت: امیدواریم امسال سال کم‌آفت و کم‌آتش برای بخش کشاورزی باشد که اگر هم بر خلاف این باشد، تمامی تجهیزات و امکانات این شرکت را برای جلوگیری از خطرات در بخش کشاورزی به کار خواهیم گرفت./

M-960809-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید