Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا:

فراکسیون صنعت غذا باید فعال در بخش کشاورزی باشد

فراکسیون صنعت غذا باید فعال در بخش کشاورزی باشد
فراکسیون صنعت غذا باید فعال در بخش کشاورزی باشد

فراکسیون‌های تشکیل‌شده در حوزه کشاورزی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که بتوانند مسائل بخش کشاورزی را همراه با کمیسیون کشاورزی مرتفع کرده و به منزله بازوهای جانبی کمیسیون تخصصی به‌شمار روند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: فراکسیون‌های تشکیل‌شده در مجلس که شامل فراکسیون محیط زیست، صنعت غذا و مدیریت شهری و روستایی هستند، به منزله بازوهای کمیسیون کشاورزی هستند که با عضویت گسترده‌ای از افراد می‌توانند به کمک رفع مشکلات بخش کشاورزی بیایند.

علی‌محمد بزرگواری افزود: فراکسیون صنعت غذا طی دوره هشتم هرچند دارای بیش از 150 عضو در مجلس بود، اما خروجی که از آن ساطع شد، نتوانست تأثیر چندانی بر رفع مشکلات بخش صنعت غذا بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: فراکسیون محیط زیست و مدیریت شهری و روستایی نیز باید در حوزه کنترل آلاینده‌ها و حفظ منابع زیست محیطی و همچنین توسعه و عمران روستایی در کنار کمیسیون کشاورزی به حل مشکلات بخش بپردازند.

بخش کشاورزی پتانسیل فراکسیون‌های تخصصی بیشتری دارد

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: کمیسیون کشاورزی به‌عنوان مدافع بخش کشاورزی، هرچند می‌تواند طرح‌ها و لوایح زیادی را در صحن علنی مجلس وارد کند، اما تشکیل فراکسیون‌ها همیشه به نفع بخش کشاورزی خواهد بود.

بزرگواری تصریح کرد: تشکیل فراکسیون بزرگ کشاورزی از ایده‌هایی است که کمیسیون همواره به‌دنبال آن است و تلاش می‌کند در کنار سایر فراکسیون‌ها، به‌عنوان ابزارهای حمایتی از فراکسیون‌های تخصصی دیگر در بخش استفاده کنند.

وی در پاسخ به تشکیل فراکسیون حمایت از صنایع کشاورزی یادآور شد: تواکر در تشکیل فراکسیون‌ها، هدف غایی کمیسیون کشاورزی نیست، اما آنچه کمیسیون به‌دنبال آن است، تشکیل فراکسیون‌هایی تخصصی است که با عضویت نمایندگان مجلس در کنار کمیسیون کشاورزی، رفع مشکلات بخش تولید، دغدغه غالب نمایندگان مجلس شود.

بزرگواری پیش‌بینی کرد؛ در فراکسیون صنعت غذا، کمیته‌ای تحت عنوان صنایع کشاورزی گنجانده شود که بتواند نسبت به فرآوری محصولات کشاورزی و رفع مشکل فعالان حوزه صنایع در بخش کشاورزی کوشا باشد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-910329-02_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید