Iranian Agriculture News Agency

ویژگی آینده توئیتر (توئیت استورم) را بشناسید

ویژگی آینده توئیتر (توئیت استورم) را بشناسید


توییتر در هفته گذشته طی اقدامی بنیادین اجازه ارسال توییت‌های تا ۲۸۰ کاراکتری را (که قبلا برای عده معدودی فعال شده بود) به کاربران خود داد.

به گزارش پایشگر، همان موقع نیز برخی تحلیل‌گران فضای آنلاین از احتمال تغییر در اکوسیستم توییتر نوشتند و گفتند که توییتر جدید با محدودیت ۲۸۰ کاراکتری احتمالا تفاوت بسیاری با توییتر سابق ۱۴۰ کاراکتری خواهد داشت.

در روزهای گذشته، خبر دیگری از اجرای آزمایشی طرحی جدید به نام توییت استورم در توییتر اعلام شد. طرحی که در آن محدودیت تعداد کاراکتر عملا از توییتر رخت خواهد بست. در این مقاله، به بررسی این ویژگی - که احتمالا بعد از تست آزمایشی به‌تدریج برای عموم کاربران فعال شود - پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

توییت‌های دنباله‌دار
در توییتر ۱۴۰ کاراکتری، نمونه‌های زیادی از توییت‌های دنباله‌دار و سریالی دیده می‌شد. کاربری که نمی‌توانست حرفش را در محدودیت اعمال شده توسط توییتر بنویسد، به ناچار در ابتدا یا انتهای توییت خود شماره‌ای می‌زد و بدین وسیله ادامه‌دار بودن توییت را به مخاطبان خود اعلام می‌کرد. هر چند با ۲۸۰ کاراکتری شدن توییتر این سبک از توییت‌ها کاهش یافت، اما هیچ‌گاه کاملا صفر نشد و همچنان برخی کاربران نمی‌توانستند حرف های خود را در ۲۸۰ کاراکتر بگویند.

نمونه ای از چند توییت دنباله دار
در همین راستا، بتازگی سایت Android Police اعلام کرده توییتر قابلیت ارسال گروهی چندین توییت بطور همزمان را برای برخی کاربران خاص، بطور آزمایشی فعال کرده است. امکانی که گویا توییتر آن را " tweetstorm " (یا طوفان توییت) نامیده است.

صفحه ارسال توییت فعلی و آینده ، با قابلیت ارسال توییت‌های متوالی
تصویر سمت چپ، اسکرین شاتی از صفحه فعلی ارسال توییت است که در سمت راست و بالای صفحه‌کلید، گزینه توییت را می‌بینیم. اما در روش جدید (تصویر سمت راست)، دکمه‌ای دایره‌ای با علامتی مثبت درون آن جایگزین توییت شده است و کاربر می‌تواند با فشردن آن، ادامه پیام خود را در توییت جدید نوشته و در انتها، با فشردن دکمه توییت آل (tweet all) همه توییت‌ها را براحتی و در ترتیب وارد شده ارسال کند.

ارسال توییت‌ها توسط قابلیت جدید توییتر، توییت استورم

از دیگر ویژگی‌های اضافه شده تحت عنوان tweetstorm، امکان ویرایش هر یک از متون نوشته شده در توییت‌های جداگانه است. به عبارت دیگر، کاربر می‌تواند حین نوشتن زنجیره‌ی توییت‌ها به اصلاح و ویرایش هر کدام از متون نوشته شده بپردازد. هرچند احتمال دارد نسخه نهایی برای کاربران عمومی متفاوت از آنچه گفته شده باشد، اما نکته جالب توجه رویکرد توییتر برای نامحدود نمودن تعداد کاراکتر برای کاربران است که به نظر می‌رسد روی نوع و سبک توییت‌های ارسالی و کاربران عضو توییتر تاثیر جدی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید