Iranian Agriculture News Agency

ماکارونی بعد از پنج سال، افزایش قیمت نداشته است

با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، صنعت تولید ماکارونی در کشور بعد از پنج سال، افزایش قیمت نداشته و الگویی برای سایر بخش‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل کارخانه تولید ماکارونی در جمع خبرنگاران گفت: تنها یک‌سوم از محصولات کشاورزی تولیدشده در کشور به‌صورت مستقیم مصرف می‌شود و مابقی این محصولات را با فرآوری که بر روی آن انجام می‌شود، علاوه بر مصرف داخل با کیفیت مطلوب و بسته‌بندی مناسب می‌توان به خارج از کشور صادر کرد.

مرتضی سلطانی افزود: با رعایت ادبیات تولید، آرد، گندم و متالوژی می‌توان محصولی با کیفیت جهانی تولید کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر کشوری با موانع خاص خود مواجه است، تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران با تفکر از میان برداشته می‌شود.

ماکارونی الگوی مناسب برای سایر بخش‌های صنعتی

مدیرعامل این کارخانه با ابراز رضایت از حذف حمایت‌های کاذب در بخش تولید ادامه داد: برداشته شدن حمایت‌های کاذب در بخش تولید بعد از 30 سال یک اتفاق مبارک است.

سلطانی تصریح کرد: تولیدکنندگانی که به منابع بیرونی متکی بودند و برای مشکلات خود به‌دنبال مقصر می‌گشتند، از این روند ناراضی هستند.

وی درباره وضعیت تولید ماکارونی در کشور یادآورشد: صنعت تولید ماکارونی در کشور بعد از پنج سال افزایش قیمتی نداشته و الگویی برای سایر بخش‌های اقتصادی است.

سلطانی تأکید کرد: با رعایت جوانب تولید و توجه به قیمت تمام‌شده می‌توان از افزایش قیمت مواد غذایی جلوگیری کرد.

وی درباره هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: ماهیت هدفمندی و حذف یارانه‌ها برای جامعه یک تفکر بزرگ و بعد از انقلاب سال 58 و مشروطیت قرار دارد.

سلطانی در پایان با بیان اینکه تولید روزانه این کارخانه به دو هزار و 500 تن در سال رسیده است، گفت: تهیه غذا برای 15 میلیون نفر و تولید دو هزار و 500 تن محصول از فرآوری غلات، از فعالیت‌های این بخش تولیدی است.

گفتنی است، در مراسمی که به‌منظور معرفی شخصیت سال صنایع غذایی با حضور خبرنگاران و جمعی از فعالان بخش صنعت غذا برگزار شد، مرتضی سلطانی مدیرعامل کارخانه زرماکارون به‌عنوان شخصیت سال صنایع غذایی معرفی شد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910330-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید