Iranian Agriculture News Agency

بازنشسته‌‌هایی که ۲۰ میلیون "مستمری نجومی" می‌گیرند + جزئیات



نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از پرداختی‌های نجومی به عنوان مستمری در صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اخیراً مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گزارشی از وضعیت این صندوق به نمایندگان ارائه کردند، گفت: متاسفانه با گزارشی که مسئولان این صندوق ارائه کردند مشخص شد نگاه عدالت محورانه‌ای در این صندوق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مستمری‌های که در صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت‌ می‌شود، دارای تعادل نیست، ادامه داد: برخی افراد از این صندوق بین 5 تا 20 میلیون مستمری دریافت می‌کنند.


تعیین تکلیف یک صندوق بازنشستگی در مجلس
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در همین ‌زمینه افزود: در حالی که برخی از اینها در دورانی که بیمه پرداز بودند مبنای پرداخت حق بیمه آنها عددد حقوقی که دریافت می‌کرده اند نبوده بلکه تقریباً یک دوم آن عددی که دربافت می‌کردند برای بیمه پردازی حقوقشان محاسبه شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: به طور مثال اگر فردی در دوران اشتغال خود 12 میلیون دریافتی داشته است، عددی که بر آن مبنا بیمه فرد پرداخت می‌شده 6 میلیون تومان بوده است اما حقوق بازنشستگی که به آن فرد پرداخت می‌شود براساس همان 12 میلیونی بوده که حق بیمه آن را پرداخت نکرده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید